For jag har inga langa ben..

..och Skalman han ar tloooooooott, tloooott, tloott,..
Nej, jag ar inte full. Men jag ar skiiittroott. Och sa kanns det som jag ska bli sjuk. Sadar i halsen. Det vagrar jag. Sa jag har varit pa halsokost och kopt propolis och echinacea och sant krafs :) Ar tillbaka i Valparaiso nu, kandes bra. Som att komma hem :) men ska dock flytta, till en annan lagenhet. Har vantat hela dagen pa nyckel, men annu inte fatt den, sa jag star just nu lite och bara inte vet var jag ska ta vagen,.. Men det ar ingen fara, jag ar glad. Jag har pratat i telefon idag :-D
Jag skulle vilja ringa er allihop, men det kan jag ju inte. Jag blir ruinerad. :-P Men jag var tvungen att ringa ett samtal idag, och jag fick svar i andra anden, och det gjorde min dag :) sa nu ar jag sa glad sa glad :)
En del av mig onskar jag var nan annastans denna helg. I Vasteras rentav. Hos min teammate Mr S. For pa sondag ska han upp pa scen pa Sm. Och jag ar sa stolt, sa stolt. Denna sommar och host var inte alla ganger helt enkel, men precis allt har han tagit sig igenom och vidare. Ja, stolt ar ratta ordet. I tankarna ar jag med.

Try walking in my shoes,..

..sa kommer du fa skoskav. Forbannade skorna har gjort sitt, jag ska kasta dem i narmsta soptunna, de äter mina hälar!! (sa pass viktig mening att fa fram budskapet i att jag gjorde mig besvaret att kopiera mig tva ä :-P)
Men nat annat du skulle fa, ar att se manga vackra saker. For det gor jag. Pucon var vackert, sa jag maste visa lite till :)

Nan som tror,..

..att det finns en lycklig sjal i mig just nu?? ;-D mohaha IT DOES!!
Dessutom har jag varldens basta vanner, er dar hemma (!!), jag mar battre idag, solen skiner och det ar sommarvarmt och jag ska till stranden och bara njuta. :) hoppas solen lyser inom er, om ni inte har den skinande som har! Puss!!

Idag ar jag sjuk..

..alldeles doende och det ar jaaaattesynd om mig. Magen som ballat ur. Antingen har jag atit gluten, eller sa har jag fatt nan bakterie i mig av nat annat jag atit,.. Dock tur for er, for bara for det ska jag ladda upp lite bilder :)
Infor tolvtimmars bussresa ner i sodra Chile,..

Lisah goes flashpacker..

Frukostbuffe :)

Och sen nya favoriten sushi,..

Sen vidare till Sammasati for en helg i tystnad och meditation..

Far racka sa, detta tar ju sa lang tid, och jag har inte riktigt ork till mer,.. Mina chilenska vanner vill gora allt for att hjalpa mig, jag vill helst bara vara ifred. Men snart ska jag vara pa fotter igen. Imorn forhoppningsvis. :)
Hoppas ni mar bra hemma! Kram!

Nu ska jag beratta,..

..om bussarna ala Chile. For dem ar en historia for sig.
Jag aker inte buss. Normalt satt. Har aker jag buss. Jag har liksom inget val. ;-P
Bussarna i Chile heter ingenting. Eller jo, det gor dem, men dem har femton skyltar pa varenda buss sa det ar omojligt att skilja den ena fran den andra. Dealen ar att du hoppar pa en buss, fragar chaufforen, och ar du pa fel buss har du anda redan hunnit aka minst tva hallplatser, for han vantar inte med att fortsatta kora.
Bussarna i Chile aker fort. Och med fort snackar jag inte fort for att vara buss. Bussarna kor om bilarna. Och det ar en regel snarare an ett undantag.
Bussarna i Chile aker som galningar. Formodligen for att det ar galningar som sitter bakom ratten. Och att vagarna ar rena sjalvmordsunderlaget gor inte att trygghetskanslan forstarks.
Pa bussarna erbjuds diverse underhallning. Om inte nan tjock tant hoppar ombord och sjunger for full hals med en liten gubbe pa gitarr som sallskap sa hoppas det pa killar som saljer glass. Och dem kommer titt som tatt. Minst en pa varje resa, aven om du aker i tio minuter.
Att kliva av bussen ar ett spannande projekt. Nar nagon vill av ser man personen stalla sig upp, bussen saktar ner och sen ar personen borta. Nasta sekunde ser man honom pa gatan. Utan att bussen egentligen stannat. I princip samma sak ar det nar folk stiger pa. Aka buss ar inget for den langsamme.
Ja, det var historian om bussarna i Chile. Historian om mig ar kort idag. Jag mar bra, men jag ar en dalig backpacker. Jag bor pa ett hotell. Ett hotell med jacuzzi pa rummet och gym i huset. Men jag ska inte stanna sa lange, veckan ut max. Sen en svang till Santiago.
Jag har ett kok ocksa. Det ar det basta. For jag har lagat min egen mat. Dock hittade jag varken stekpanna eller kastrull, sa jag har gjort bade grot, ris och omelett i mikron. Det gick bra, men jag gillar inte mikro. Sa fragade jag varfor fasen jag har en spis om jag inte kan laga mat pa den. Fragade om jag kunde fa lana en kastrull. Det fick jag inte. Sa gick jag upp igen, och upptackte att i koket har jag en kokso. Och den innehallet ett skap. Fullt med kastruller. Bra jobbat, haha
Sa har jag akt en lang tripp idag. Jag hade tva arenden. Hitta en proteinbutik, vilket jag gjorde. Sa nu kommer jag overleva ett tag till. Jag har kopt en stor burk med 2,6 kg whey i smaken cookies and cream. Den var god, jag har smakat. Men jag kommer formodligen trottna pa den, egentligen alldeles for sot for min smak. Och sa blev jag ruinerad. Protein ar dyrt har. Sa skulle jag aven hitta en telefon. Det gjorde jag med. Men jag fick inget svar i andra anden. Sa besviken jag blev. :(
Nu ska jag ata. Jag ar hungrig. Jag vill inte forsvinna. Jag vill verkligen inte det. Jag langtar sa mycket efter traningen, efter min teammate och vara pass tillsammans. Mina ben vill ha ett mordarpass. Hela min kropp vill det. Sarskilt saknar jag den dar forbannade bengrejen som jag hatar. ;-P

Jag skickar kramar till er hemma och hoppas ni tar hand om er och varandra. Jag tar hand om mig sjalv, sa ingen nod pa mig :)

Tillbaka,..

..i Valparaiso. Natten tillbringade jag pa en buss. I tolv timmar. Kroppen kanns sadarrolig nu.
Helgen har varit kanon. Om jag blivit ihoppusslad vet jag inte, kanske hjarntvattad. I alla fall har jag lart mig mycket. Och hor och hapna. Jag har varit tyst. TYST. I TRE dagar. Jag!

Jag maste kila nu. Nagot jag maste gora. Men jag skriver senare. Vill bara tala om att jag lever och en sak till. Jag har rivit min biljett till sverige. Jag aker inte till helgen som det forst var tankt. Jag stannar ett tag till.

Ursakta..

..mina osammanhangande inlagg som kommer lite da och da. Men det ar ungefar sa mitt huvud ar just nu. Osammanhangande. Jag har sa mycket tankar och sa mycket kanslor att det ar svart att satta ord pa dem.
Idag bar det av till meditationscentret och formodligen finner jag nagon haxa eller nagot dar som kan pussla ihop mig.
Ha en trevlig helg dar hemma, jag ska tanka pa er. <3

Lamnade valparaiso..

..igar kvall. Spenderade natten med en tolvtimmars bussresa. Framme i nagot som heter Pucon atta imorse, at frukost pa ett jatte trevligt hostel som hade allt vegetariskt, ekologiskt och narproducerat. Dock blev det bara kaffe och yoghurt och lite frukt eftersom resten var brod och grot.. sen en promenad i den lilla staden, som ar helt fantastiskt vacker, sen lunch pa samma hostel, en qinoasallad med hummus, svarta bonor, agg och tzatziki. Sa kopte jag fargglada byxor och raggsockar och stickade koftor, for pa fredag beger jag mig ut till meditationscentret. Vet inte hur det ar med internet dar, sa hor ni inget fran mig ar det darfor.
Nu ska dock tva natter spenderas pa hotell. Inte hostel, utan hotell. Och hotellet ar helt sjukt. Det ar ett spa hotell och utsikten fran rummen ar som att kliva in i en tavla, det ligger precis vid vattnet. Jag kan inte forklara detta i ord,sa jag tanker inte ens forsoka, men jag tanker bara ta det lugnt och slappna av nu. Jag maste det. Jag har sa mycket tankar i huvudet, om var jag ska och vad jag ska gora efter detta.
Jag tankar pa er hemma, och jag brukar inte gora sana har varderingar som jag gor nu, men jag tankar pa en person nagot mer an pa andra. Det av den anledningen att vi ar ett team. Vi gor just nu varsin resa, men pa olika hall. Men du finns med mig, och jag hoppas jag finns med dig.

Jag vet ingenting, jag kanske behover mer tid. Jag skulle kunna stanna. Nu nar jag anda ar har. Finns ingen anledning att stressa.
Maste ga, men ville bara ge ett livstecken. <3

Bara for att,..

..det var nationaldag har igar, sa ar det dum rod dag idag.
Igar gick jag en gata, sa langt jag kunde. Bara for att se vad som fanns dar. Och pa min vag hittade jag hela fyra (!!) gym. ;-D sa jag skulle vilja testa dem allihop. Dock har jag en plan nu om var jag ska ta mig vidare. Och eftersom jag inte kan visa bilder, sa far den som ar nyfiken kolla har :)
Hur som helst, ar det ett meditations/reiki/yogacenter. Riktigt haftigt och jag ser verkligen fram emot att aka dit. Det ar ett event med Zen meditation och Macrobiotisk diet nasta helg, 23-25sept, sa det ar da jag tankte befinna mig pa plats. Resan dit ar antingen 10 timmar med buss, eller 1 timme med flyg, sa det ska jag kolla upp idag hur mycket det skiljer i pris, for jag aker hellre flyg,.. Sen ska jag aven kolla flyg till sverige. Inte for jag vill till sverige, men jag maste bestamma nar jag ska aka hem..
Formodligen ar gymmen stangda idag, eftersom det som sagt ar rod dag, men jag ska anda packa mina saker och traska ivag i forhoppning att bli inslappt nanstans. ;) Hoppas ni mar bra med <3
I brasilien fanns det jaaaatteeffektiva utomhus"gym".. haha ;-P

Det spelar ingen roll..

..att orden som kommer ur vara munnar inte ar av samma sprak. Vi kan dela annat.
Igar var jag nanstans som var valdigt vackert. Ett stort stort hus med fonster fran golv till tak och stora konstverk som prydde vaggarna. En tradgard sa stor att jag gick vilse. Ett piano dar fyra hander spelade samtidigt och en brasa som levde ett eget liv. Jag forstod inte mycket av deras samtal. Chilenares spanska gar i 220. Och det ar inget skamt. Det finns ingan mojlighet att urskilja ord, det ar bara ett anda langt virr av ljud tills dem blir tysta och nasta person oppnar munnen. Eller sa pratar dem allihop samtidigt. Och jag forsoker sa gott jag kan, men det ar som att ha lektioner i skolan, man orkar koncentrera sig en stund, sen maste man ta en rast.
Idag ar det Chiles nationaldag. Jag har inte sovit ett dugg i natt sa jag ar ganska trott. Jag har frusit och mitt huvud har fyllts av tankar och bilder om det som varit, det som ska komma och allt annat som inte ar har och nu. Men nu ar jag pa vag ut, jag vet inte riktigt var jag ska, jag ar ganska vilsen, men det ar lite av hela charmen.
Jag har egentligen inget att beratta. Jag vill visa bilder, men jag kan inte, sa da ar det inget kul. Ord ar bara ord, och dem kan aldrig ge en rattvis bild.
Ja, hur som helst, jag lever.

Nar det inte bli som man tankt..

..sa blir det pa nagot annat satt. Och manga ganger ar det andra sattet ett fordelaktigt satt. Sa verkar det vara denna gang.
Jag testar mina vingar i sydamerika. Jag forstar inte chilenarna och dem forstar inte mig. Men det fungerar. Jag tar mig ibland inte dit jag ska, men de gangerna hamnar jag ju istallet nan annanstans. Jag ser ibland inte det jag tankt jag skulle se, men da far jag se nagot annat. Sa ja, att vara ensam ute i varlden ger mycket.
Och for dem som inte forstatt det an, sa fick jag inget jobb i vinter av Thomas Cook. Jag ar med andra ord bade arbetslos och bostadslos. Skulle kunna lata som det suger. Sa ar dock inte fallet. Jag kommer gora nagot annat.
Just nu har jag mycket tankar. Jag ar erbjuden att stanna har langre an jag fran borjan tankt. Ingenting gor att jag maste aka tillbaka till sverige, sa jag skulle kunna stanna i princip tills mina pengar tar slut. Dock finns det nagot jag vill aka till sverige for. Men jag vet inte hur det ar mojligt. Allt ar mojligt. Eller hur?
Jag skickar er kramar och varme, fran varldens ande, dar solen skiner <3

Kvar i Valparaiso..

..och jag trivs valdigt bra. Jag har ett eget sovrum och jag kan stanga en dorr om mig nar jag vill vara ifred. Bara det ar ju toppen.
Sa har jag nastan, men bara nastan, lart mig hitta lite har. Den har staden ar en ren labyrint, men skam den som ger sig. Och varje gang jag gar "fel" sa hittar jag ju en ny vag, och nya platser. Igar till exempel, sa hittade jag ett gym!! Som jag i princip bor granne med!! Sa gissa vem som sov med ett leende pa lapparna inatt och knappt kunde sitta still nar hon at frukost? ;-P haha jag vet det formodligen inte ger ett skit att kora ett ynkligt pass da och da, men det ger mig gladje pa insidan. Bara att fa vistas i gymmiljon gor mig lycklig. Dock far det mig att sakna nan dar hemma desto mer. Far mina tankar att flyga till en helt annan plats. Ja, jag saknar dig mycket.

Iaf korde jag brost och axlar och det var kul :) Sen at jag sushi. Det gjorde jag igar med. Det ar ju tokgott. Undrar varfor jag inte insett det tidigare. Jag skulle kunna ata det varje dag. Ar dessutom tokigt billigt har jamfort med hemma. Och jamfort med brasilien. Herregud. Brasilien ruinerade mig. Jag betalade 3-4ggr sa mycket for varje maltid dar. Idiotiskt dyrt. Har ar maten billig. Sa nej, jag kommer inte forsvinna. Just nu kanns risken storre att jag snarare blir tjock. :-P
Men nu ska jag beratta nat trakigt. Faktiskt inget kul alls. Jag blir sa trott pa mig sjalv sa det finns inte. Dock inte forvanad.
Jag har slarvat bort min kamera.

Och slarvat ar verkligen ratt ord. Jag la den bredvid mig pa en bank och gick helt enkelt ifran den. Jag upptackte det imorse. Sa hejda uppladdning av alla mina bilder jag ville visa. Och hejda ta nagra nya forran jag koper en ny. Vilket jag inte har lust att slanga pengar pa just nu. Jakla skitmig.

Men hursomhelst. Imorgon ska jag leka med mig sjalv. Jag och P ska ta en day off fran varandra. Tror det ar bra. Man bor inte umgas med en och samma person 24/7 hur lange som helst. Det har fungerat toppen, det ar inte det, men han har vanner han vill traffa och jag har saker jag hellre agnar mig at an att sitta och lyssna pa samtal jag anda inte forstar mer an ett ord har och dar. Nej, jag ska underhalla mig sjalv imorn :)
Sen pa lordag ska vi till ett Retreat dar man tranar yoga, mediterar, ater halsokost, far reikihealing, reflexologi och div andra spannande saker. Det ska bli kanon. Sen ar det sondag och da ar det forutom Ps fodelsedag aven Chiles nationaldag. Det kan nog bli kul. Jag har sett deras nationaldans. Den var ful. Jag ska dansa den anda. ;)
Darefter lamnar vi Valparaiso och aker norrut, men jag aterkommer innan dess :) formodligen redan imorn, pa min "ensamdag" ;)
puss o kram sa lange och hoppas ni mar bra!

En jattesnabb..

..uppdatering.
Jag har haft en toppenbra dag idag. Bara busat och varit den lilla unge jag ar.
Borjade morgonen med en god och stor frukost och sen ut och promenerade i timmar. Var nere vid hamnen och kollade pa batar, kopte mig en alldeles for stor stickad troja som jag myste i nar det blaste, akte en utomhushiss som knappt holl ihop, var inne i ett gammalt fangelse som man inte fick ga in i, at vegetarisk lunch pa en indisk hare krishna restaurang, tog en galen buss som korde alldeles for fort till grannstaden och gick lange lange i ett stort shoppingcenter. Sprang uppfor i en rulltrappa som gick nedat, at alldeles for mycket mat pa en buffe, kopte nya traningsklader och ett par snygga svarta jeans, smet in pa ett kasino dar jag inte var valkommen, at glass pa en parkbank och forsokte mig pa misslyckade monkeybars i en lekpark. Sen tog jag en buss tillbaka till lugnet i Valparaiso och nu ska jag sova. Jag tycker om Chile.
Godnatt <3

Lite mer bilder..

Dock langt ifran mina baste bilder, och det av den enkla anledningen att jag ar sa oerhort otecknisk att jag inte fattar hur man roterar bilderna i en MacBook och inte heller har nagot i narheten att fraga. Sa darfor slanger jag bara upp nagra av dem biler jag tagit liggande sa slipper ni vrida pa huvudet sa forbaskat..
Trindade, Brasilien..
Bergskedjan mellan Chile/Argentina, fran flyget..
Valparaiso, Chile..
Idag har jag haft en bra dag. Den borjade inget kul. Jag valjer att skylla pa vagen. Men jag var aven rastlos och hade mycket tankar i huvudet. Dock blev det battre efter lunch och sen har dagen varit kanon. Har promenerat runt i den har vackra staden och trots att jag gar vilse i varenda grand sa alskar jag den! :)
Har ni forsokt smsa mig sa kan jag tala om att min mobil inte fungerat sen jag kom till Chile, sa har varken kunnat ta emot eller skicka. Vill ni na mig ar det darfor sakrast pa mailen eller fb. :)
Jag tanker pa er mycket och skickar er kramar med karlek! Har ni kallt?

Jag forsvinner..

..pa riktigt. 2 kg i manaden sa R. Jag vagde mig imorse och 2kg har redan forsvunnit. Det har inte ens gatt 2veckor. Sa jag ar lite arg. Jag at allt jag bara kunde till frukost. En yoghurt, en bnan, en halv avokado, linfro och hasselnotter, tva agg och en proteinshake. Men det hjalper inte, for maten vill inte stanna i mig. Javla skit.

Men annars ar det bra. Jag ar ute pa en promenad och ramlade in pa ett internetcafe av en slump och ville bara skicka er en halsning. Jag tanker pa er. Men nej, jag langtar inte hem. Forlat, men jag vill verkligen inte till Sverige. Jag vet i fasen vad jag ska hitta pa, jag maste spendera vintern nagon annanstans. Jag vill inte ta tillbaka lagenheten och jag vill inte ha tillbaka min vardag. Jag trivs i min resvaska. Just need to be feeded more often.. :P

Well, hoppas ni tar hand om er! Och pa riktigt, ar nagon ressugen sa hojta, jag vill vidare och sallskapar garna iaf en stund ;) Asien..?

Ny mark..

.under mina fotter. Befinner mig just nu i Valparaiso, Chile. Helt fantastisk stad. Ingen byggnad ar den andra lik, varenda vagg ar tackt av malningar, allt ar i olika farger och hela staden ar tackt av konst och bara skriker kreativitet. Ja, for det oga som uppskattar det, sa ar detta helt otroligt. Jag ar sa faschinerad sa det finns inte.
Dock var resan hit ett litet projekt. Fran Trindade skulle vi ta en buss till Parati, sedan en nattbuss till flygplatsen i Sao Paulo. Vi borjade med att missa bussen till Parati. Men dit lyckades vi lifta. Framme i Parati var bussen till Sao Paulo full. Vi fick inte aka med. Och det var sista bussen. Enda alternativet var att ta sig till Ubatuba, och hoppas pa att det skulle ge en buss darifran. Det gick dock inga fler bussar dit sa sent, sa dit fick vi ta en taxi. I en timme. 1000kr i sjon.
Val framme i Ubatuba fanns det ingen buss. Dar stod vi, mitt i natten, trotta som tusan, ett flyg att hinna med nio timmar senare, med sex timmars resa kvar till flygplatsen.  Enda alternativet var taxi. Dock ville ingen taxi aka hela vagen i ett strack, sa vi fick lifta med tre olika. Det blev inte billigt. Ungefar 4200kr blev slutsumman. I princip samma som vara flygbiljetter till Chile gick pa, sa att missa flyget och kopa nya biljetter hade anda blivit lika dyrt.
Framme pa flygplatsen var det fyra timmar tills flyget skulle ga, och jag var sa trott att jag inte orkade sitta, sa jag byggde mig helt enkelt en sang av mina vaska, mitt pa marken i ett horn, tryckte oronproppar i oronen la en troja over huvudet och sov dar i tva timmar. Ja, jag gjorde det. haha, ni som kanner mig forstar hur stort det ar. Men helt arlgt, jag har kunnat sova pa de mest konstiga platser den har tiden, ar man bara tillrackligt trott gar det mesta,..
Sa tog vi flyg till Monte Video, Urugay, sen darifran till Santiago, Chile. Sen en buss till Valparaiso.
Val framme hade vi rest i ett dygn. Ps familj bor har, och jag kunde inte varit mer tacksam att fa komma hit. Dem ar helt underbara och hans mamma ar precis som min. Dem pysslade om oss, lagade mat till oss, jag fick ett eget rum att sova i, har fatt mina klader tvattade, kaffe och frukost imorse, eteriska oljor att smorja in mig med, naturmedicin for min hosta (nej, jag mar inte daligt, men jag har slem i halsen :-/). Och sa ar deras hus as coolt, rena rama arkitektprojektet. Det har tre vaningar och ar hur haftigt som helst. Det ar liksom inte rum, utan mer oppna ytor och vraer och platage. (heter det sa..?) ja, iaf, riktiga konstnarer ar dem. Har skulle jag garna stanna, jag har det hur bra som helst :)
Men planen ar att dra uppat landet imorgon eller pa tisdag, se lite av norra delarna. Darefter ner mot soder. Maste passa pa att se sa mycket som mojligt nar jag val ar har.
Ar dock lite sur pa att jag kopt min biljett hem. Valet av datum var namligen baserat pa kommande planer. Planer som inte riktigt blev som jag tankt. Till er som undrar, jag kommer inte spendera vintern pa Teneriffa.
Var jag ska ta vagen istallet? Jaa ni, fraga den som vet. Jag har ingen aning. Jag har ju liksom inte riktigt nat som vantar pa mig hemma. Inget jobb och ingen lagenhet. Sa, jag ar oppen for forslag. Tillganglig for det som erbjuds och villig att hoppa pa det tag som kommer.
Nagon som har en bra ide?

Nasta steg ar planerat..

..men jag ar inte helt overlycklig. Vi lamnar Tridade ikvall, tar buss till Parati, darifran buss till Sao Pulo vilken tar mellan sex och sju timmar, sa den aker vi inatt, framme imorgonbitti och tar flyg till Uruguay, och darifran vidare med ett nytt flyg till Santiago, Chile. Sa ungefar ett dygns resande vantar.
Jag gillar Brasilien. Jag vill inte aka. :'-(
Det ar svart nar tva viljor ska bli en..

Bilder fran paradiset..

..antligen antligen kan jag visa er, lite av det jag fatt se och uppleva! :-D
Detta ar Trindade, dar jag ar just nu.. :)
Ja, jag ville visa sa mycket mer, men det tar sa forbaskat lang tid med uppladdningen! Jag visar nat fran Favaellan i Rio de Janiero, sen ger jag upp ;) Det var liksom otroligt vackert pa nat satt det med, men pa ett helt annat satt..
Nu far det racka, jag hade en massa att beratta, men nu orkar jag inte mer. Men aa, mycket noje, och hoppas bilderna uppskattas, for detta var tids och talamodskravande pa en niva jag inte riktigt beharskar :P

Lite av en plan,..

..men bara lite. Vi hoppar Iguazu. Tyvarr, men jag tror det ar lika bra. Det blir valdigt lang resa, for valdigt kort tid pa plats. Och jag kommer definitivt atervanda till sydamerika, sa da kan det vara mitt mission den gangen ;)

Sa, nasta steg kommer att vara att aka fran paradiset Trindade till Sao paulo, darifran ta flyg till Urugay, varifran vi sedan tar flyg till Santiago, Chile. Sen har vi kollat lite vad som lockar dar, och forhoppningsvis tar vi forst en svang norr, sjukt vacker natur dar, sen en svang till soder till ett slags meditationsretreat som verkar helcoolt. Jag vill verkligen dit! ;-D

Till dem som undrar, sa nej, fortfarande inget besked om jobbet. So who knows, kanske ni far dras med mig i vinter anda :-P

Nu ska jag dra mig, maste till de dar vattenfallen igen som vi var i igar, det var nog den vackraste plats jag nansin sett och det gar att gora sjuka saker dar, jag fattae forst ingenting, men man kan liksom aka in under ett vattenfall mellan nagra klippor, sen kommer man liksom in i en grotta under och aker ut pa andra sidan. Det ser sjukt laskigt ut, men jag provade saklart och det var skitkul! Sa det maste jag gora om! haha :-D sen gick vi under en annan grotta som man kunde klattra upp genom ett vattenfall i, det var ganska svart, men ocksa skitkul. Jag ar som en liten unge, overallt jag kan klattrar jag, i trad, pa klippor, i vattenfall, pa kullar och berg, overallt. P tycker jag borde fotts som apa istallet, och kanske har han en poang,..

Hej hemma!

Nu ar bloggen vad den var tankt fran borjan, ett satt att uppdatera och tala om att jag lever, nar jag ar ute och far.. :) och lever gor jag absolut, jag ar sa levande jag bara kan bli.

Lamnade Rio i forrgar. En obefintlig planering medforde en timme pa en buss, en timmes vantan pa en annan, och sedan fem timmar pa den. Skulle till Trindade, men kom inte riktigt hela vagen, for i Parati skulle vi byta buss och klockan var natt sa vi fick stanna over pa ett hostel dar. Det var kallt och allmant inte jattetrevligt, sa jag sov ingen alls den natten. Igar kom vi dock fram till Trindade, som bade enligt sagen och i verkligheten ar paradiset.

Det regnade igar och var ganska kallt, jag var skittrott, rummet var fuktigt och jag ville allmant bara hoppa in i ett varmt bad nanstans och sova i en varm sang med ett fluffigt tacke. Sa blev det inte. Istallet gick jag ner till stranden och studerade galna vagor i halvstorm och regn. Men det var underbart. Sen hittade vi en massor och jag fick en behandling med massage, pressur och reflexoloigi i en timme. Det var fantastiskt.

Jag tog en massage pa stranden i Rio i forrgar, skont, men inte alls som denna behandling. Sa jag ska ta en likadan idag. Far kosta, jag tycker jag ar vard det. :)

Idag ar det en vacke sedan jag tranade. Kanns konstigt. Tankar slar mig lite da och da, men jag forsoker att trycka bort dem. Jag gor ju annat nu som jag vill ta vara pa, inte sitta har och ha angest. Och jag vet jag har stod hemifran, ni betyder sa mycket och alla stottande ord ar otroligt vardefulla. Men jag kanner mig lite liten. Jag ater sa mycket jag kan, men det ar svart. Innan vi akte ut hit igar handlade jag med mig mat, massor med mat. Notter och tonfisk och yoghurt och qinoaflingor och agg. Sa kan jag komplettera mina maltider med mer an bara mitt proteinpulver. Som forovrigt ar min raddning, annars hade jag tynat bort redan.. :-\

Planen just nu ar att stanna i trindade ett par dagar. Jag skulle garna stanna har resten av manaden, for det ar helt obeskrivligt vackert, men fler platser vantar. Ev ska vi aka till Iguazu, varldens storsta vattenfall, ligger gransen av Argentina, Paraguai Brasilien. Problemet ar bara att dit maste vi antingen ta flyg, vilket ar svindyrt, eller forst ta buss sex timmar till Sao Paolo, sen femton timmar till. Och sen maste vi aka femton timmar tillbaka eftersom man inte kan flyga fran Iguazu till Chile. Vilket betyder trettio timmar restid, over ett dygn som bara forsvinner. Sa vi ska bestamma det idag. Alternativet ar att vi ev tar ett flyg till Buenos Aires och stanar dar lite innan vi aker till chile. Vore coolt att se Argentina med nar vi anda ar igang :)

Vi far se :) Idag ska vi iaf ga till vattenfallen har. Jag har sa mycket bilder jag skulle vilja visa och jag angrar stort att jag inte tog med min dator, for jag vill inte lagga upp mina bilder i nan annans. Surt. Men jag tankte jag inte skulle vilja sitta vid datorn anda,.. dumma jag :-P

Ska sluta nu sa vi kommer ivag, men det var en liten uppdatering :) hoppas ni hemma mar bra och beratta garna vad som hander. Mail, fb eller ett sms, jag blir glad av era tankar :) puss och kram tills vi hors igen!! :-D

Fran andra sidan jorden..

..kommer har ett litet livstecken. :)
Jag har det helt underbart. Verkligen. Ar i Rio de Janiero nu. Vi akte forst till Madrid och spenderade en natt dar. DEt var enkelt, nagra vanner till P motte oss pa flygplatsen, de tog ut oss pa middag, visade oss staden och vi fick lana en lagenhet att sova i.
Sen har vi statt pa egna ben. Flygresan till brasilien blev lang, planet kranglade vid start sa vi spenderade over tolv timmar i planet. Val framme var det svart att hitta hotell, allt var fullt, men till sist hittade vi ett. Jag toksomnade pa bussen, sa hade inte P hallt sig vaken hade det gatt mindre bra :-P
Forsta dagen var otrolig, vi lamnade hotellet efter frukost och dagen bara gick. Vi hittade en kille som salde smycken pa stranden och betalade honom for att bli var van, haha. han visade oss runt i ett favella, typ ghetto, baksidan av Rio och vi fick se platser vi aldrig kunnat fa se annars. Vi fick till och med folja med honom hem. Och det som var hans hem, ja, jag kan inte beskriva, det ar en helt annan varld. Men manniskorna ar otroliga, en sadan karleksfull hjalpsamhet.
Dock inte overallt, igar var vi i ett samhalla vi formodligen inte borde akt till. Har ni sett filmen The city of God? Dar var vi. Sakert dumt, men vi bada ville uppleva det. Jag andades knappt pa flera timmar, vagade inte, men det var otroligt och jag ar glad vi akte. Det gav en stor forstaelse och en jakla massa tankar sattes igang.
Jag gillar Rio, det ar fargglatt, kryddstarkt och liksom overvaldigande. Men Brasilien ar stor och idag ska vi lamna Rio och bege oss ivag fran civilisationen till nagot kallat Trinidad. Det kommer att bli ca tre timmar med buss, sedan en timme pa tag, sa vi ska fors;ka komma harifran i em. Hur det ar med mojlighet till internet dar vet jag inte, sa skriver jag inget ar det darfor.
Men jag mar bra och mina ogon ser en helt ny varld, jag onskar jag kunde visa er. Det gar inte att beskriva med ord. Jag skickar er karlek och varma kramar, tills vi hors igen <3