Ny mark..

.under mina fotter. Befinner mig just nu i Valparaiso, Chile. Helt fantastisk stad. Ingen byggnad ar den andra lik, varenda vagg ar tackt av malningar, allt ar i olika farger och hela staden ar tackt av konst och bara skriker kreativitet. Ja, for det oga som uppskattar det, sa ar detta helt otroligt. Jag ar sa faschinerad sa det finns inte.
Dock var resan hit ett litet projekt. Fran Trindade skulle vi ta en buss till Parati, sedan en nattbuss till flygplatsen i Sao Paulo. Vi borjade med att missa bussen till Parati. Men dit lyckades vi lifta. Framme i Parati var bussen till Sao Paulo full. Vi fick inte aka med. Och det var sista bussen. Enda alternativet var att ta sig till Ubatuba, och hoppas pa att det skulle ge en buss darifran. Det gick dock inga fler bussar dit sa sent, sa dit fick vi ta en taxi. I en timme. 1000kr i sjon.
Val framme i Ubatuba fanns det ingen buss. Dar stod vi, mitt i natten, trotta som tusan, ett flyg att hinna med nio timmar senare, med sex timmars resa kvar till flygplatsen.  Enda alternativet var taxi. Dock ville ingen taxi aka hela vagen i ett strack, sa vi fick lifta med tre olika. Det blev inte billigt. Ungefar 4200kr blev slutsumman. I princip samma som vara flygbiljetter till Chile gick pa, sa att missa flyget och kopa nya biljetter hade anda blivit lika dyrt.
Framme pa flygplatsen var det fyra timmar tills flyget skulle ga, och jag var sa trott att jag inte orkade sitta, sa jag byggde mig helt enkelt en sang av mina vaska, mitt pa marken i ett horn, tryckte oronproppar i oronen la en troja over huvudet och sov dar i tva timmar. Ja, jag gjorde det. haha, ni som kanner mig forstar hur stort det ar. Men helt arlgt, jag har kunnat sova pa de mest konstiga platser den har tiden, ar man bara tillrackligt trott gar det mesta,..
Sa tog vi flyg till Monte Video, Urugay, sen darifran till Santiago, Chile. Sen en buss till Valparaiso.
Val framme hade vi rest i ett dygn. Ps familj bor har, och jag kunde inte varit mer tacksam att fa komma hit. Dem ar helt underbara och hans mamma ar precis som min. Dem pysslade om oss, lagade mat till oss, jag fick ett eget rum att sova i, har fatt mina klader tvattade, kaffe och frukost imorse, eteriska oljor att smorja in mig med, naturmedicin for min hosta (nej, jag mar inte daligt, men jag har slem i halsen :-/). Och sa ar deras hus as coolt, rena rama arkitektprojektet. Det har tre vaningar och ar hur haftigt som helst. Det ar liksom inte rum, utan mer oppna ytor och vraer och platage. (heter det sa..?) ja, iaf, riktiga konstnarer ar dem. Har skulle jag garna stanna, jag har det hur bra som helst :)
Men planen ar att dra uppat landet imorgon eller pa tisdag, se lite av norra delarna. Darefter ner mot soder. Maste passa pa att se sa mycket som mojligt nar jag val ar har.
Ar dock lite sur pa att jag kopt min biljett hem. Valet av datum var namligen baserat pa kommande planer. Planer som inte riktigt blev som jag tankt. Till er som undrar, jag kommer inte spendera vintern pa Teneriffa.
Var jag ska ta vagen istallet? Jaa ni, fraga den som vet. Jag har ingen aning. Jag har ju liksom inte riktigt nat som vantar pa mig hemma. Inget jobb och ingen lagenhet. Sa, jag ar oppen for forslag. Tillganglig for det som erbjuds och villig att hoppa pa det tag som kommer.
Nagon som har en bra ide?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0