Ungefär samtidigt,..

.
,..som jag reste mig ur sängen imorse bestämde jag mig för att ha vilodag idag.
.
Perfekt. Då har jag massor tid till att läsa i körkortsboken. Jag slutade jobbet kl 13, kvällspasset håller vi 18.30. 
.
Jag hann inte läsa en enda sida i boken.
.
Däremot hann jag tvätta två proppfulla maskiner med träningskläder och handdukar, laga massa kilo kyckling, vattna blommorna, dansa med dammsugaren, sitta på balkongen, glo lite i taket, vila en stund och gå en promenad. Dessutom hann jag läsa bloggar, struntinformation om allt och ingenting, gratistidningen som låg på hallmattan och till och med reklamen. All reklam. 
.
Men inte körkortsboken. Gud vad synd. Man kan faktiskt inte hinna allt.
.
Jag ska dock göra det. Det kommer att bli gjort. Jag ska inte skjuta upp det längre än nödvändigt, men jag ser heller ingen anledning att stressa.
.
Jag prioriterar lite som jag vill. Det jag vill och det jag för stunden behöver. Kör inte bara på, utan ger mig tid att känna efter emellan. Och det fungerar. Bitar faller på plats, en efter en. 
.
.
The funny thing about forever
is that it comes with never ever
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0