Fredagen,..

.
,..bjöd på både det ena och det andra. P-E hade födelsedag, så dagen fick börja med ett ruggigt tidigt morgonpass på Citygymet. Rygg för mig och ben/axlar för födelsedagsbarnet, som välkomnade varje år han hunnit fylla med en reps knäböj. Det blev många böjar, för åldern har minsann hunnit ifatt honom.
.
Efter passet gav jag honom den generösa presenten att utmana mig i 3 grenar, som han fick välja helt själv och dessutom skulle jag börja i varje gren, så att han med sin prestation sedan skulle kunna säkerställa sin vinst.
.
Första grenen var armhävningar. Reglerna var fötterna på en bänk, bred position och djup så att hakan nuddade golvet. Jag gav upp på 31, så P-E gjorde 32. 
Tävling nr 2 blev att klamra sig fast på boxningssäcken och hänga kvar där så länge som möjligt. Det var dock lättare än jag trodde, kändes som jag kunnat hänga kvar hur länge som helst, så efter 2,5 minut tröttnade jag och hoppade ner. Ett misstag insåg jag i efterhand, då P-E verkligen fick kämpa för att hänga min tid och två sekunder extra. 
Sista grenen var stående balans på pilatesboll. Jag gav upp samtidigt som jag insåg att jag saknade ca 2dm i längd för att kunna nå kroken i taket som vi fick hålla oss i medan vi hittade balansen. Dessutom har P-E i vilket fall mycket bättre balans än mig, så alternativet till händelseförlopp hade förmodligen varit en halvt ihjälslagen kyckling.
.
Tre raka vinster senare var födelsedagsbarnet glad och nöjd och jag tog det hela med ro. Det dröjer ändå 365 dagar tills han har en chans på vinst över mig igen.. ;)
.
.
  
.
Födelsedagsfirandet fortsatte sedan med lunch på stan. Det självklara valet var sushi och den åt vi på Shin Nori. Helt klart bästa stället jag varit på, både gällande service, inredning och kvalitét på maten.
.
  
.
  
.
Sen tog vi en sväng på stan och på något sätt skedde ett fel i logiken. Karln hade födelsedag. Jag fick present. Dock av mig själv. Vi gick nämligen in och spanade på klockan och efter att ha älskat den lika mycket varje gång jag sett den, då tredje gången gillt, så gick det inte att lämna butiken utan den. Jag är förälskad ända in i benmärgen.
.
.
Eftermiddagen förde med sitt ett par timmar med och ett pass på sporthallen. På vägen hem insåg jag att jag trots antal spenderade timmar på gymmet både på morgon och eftermiddag ändå inte fått nog, så jag åkte bara hem och vände. Det fick helt enkelt bli ett kvällspass också. När lusten fanns och energin likaså kändes det lika bra att passa på. Ett par snabba intervaller på löpbandet, sedan triceps och en längre stunds streching, bara sådär i fredagsmysanda. :) Nöjd och glad cyklade jag hem. I alla fall drygt halvvägs. Då fick jag nämligen ett meddelande på mobilen att jag glömt min mp3. Såklart. Och det man inte har i huvudet, det får man ha i benen, så det blev en extra tur tillbaka igen.
.
Väl hemma åt jag kvällsmat, men magen ville inte äta så mycket. Jag mådde illa och var jättetrött, så la mig ganska direkt därefter. Dock kunde jag inte somna. Magen började göra jätteont och jag var tvärsäker på att jag skulle bli magsjuk så jag förflyttade mig till toagolvet. Det var dock allldeles för kallt och hårt, så jag la mig på soffan istället och där blev jag kvar. Jag verkar inte blivit sjuk, vilket jag är tacksam för, men magen svider och är ond och vill inte ens äta frukost.
.
Tack och lov är jag ledig idag, men min plan var ett mördarbenpass. Ett sånt kan jag nog få till, även om det inte blir lika hårt som jag önskat. Känns som det skulle räcka med ett set böj för att få mig att falla. Saken får helt enkelt undersökas.
.


Kommentarer
Anonym

Snygga träningskläder :)

2012-09-15 @ 11:05:10
Camilla Davour

Åh, en Police! Jag har sett en jag vill ha också, fast på nätet. Men är lite för snål att köpa den.. har dock en halsbands-tag fast den har jag i nyckelknippan :-) Police.. <3

2012-09-15 @ 14:10:08
URL: http://guffan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0