Jag hade för mig,..

.
,..att man blev PIGG av att ge sig ut och springa sådär äckeltidigt på morgonen. När jag slog upp ögonen imorse vad det med den första tanken "ledig morgon, yeeyyy!" men strax efterföljt av "Backintervaller väntar NU, nooo!"
.
Jag skulle nämligen inte vara på jobbet förrän kl 9. För kort om tid för att hinna till gymmet och tillbaka utan stress, men för lång tid för att bara ägna mig åt kaffedrickande och morgonbestyr. Därav min deal med mig själv om löpningen.
.
Jag vill nämligen minnas sommaren för två år sedan, då jag jobbade på ett av mina jobb på morgonen och det andra på kvällen. I princip alla dagar i veckan. Min enda chans då till träning var tidig tidig morgon, innan det ens borde varit lagligt att kliva upp. Det fungerade, och jag tyckte jag var pigg när jag kom till jobbet. Det var jag. I två timmar ungefär, tills min trötthet gjorde sig påmind och jag tvingades till överkonsumtion av kaffe. Den biten hade jag dock förträngt.
.
Hur som helst blev det gjort. Backen vid slussen, joggning dit, 12 gånger upp och ner alá 20 min, och joggning hem. Tiden tog jag enbart eftersom mitt mål nu är att hinna fler intervaller på samma tid, alt lika många på kortare tid, nästa gång. Och visst tusan var jag nöjd med mig själv efteråt. 
.
.
Jag tror jag blev en aning inspirerad av gruppen vi lät springa upp och ner i backen på stångebrofältet igår.. ;)
.
.
.
Efter min löpning blev det frukostgröt på balkongen, som skulle toppas med en tesked nässelpulver, men då jag i ren lathet valde att hälla ut pulvret, blev det en aning mer än så,.. Nåväl, många nyttigheter ;)
.
.
Nu väntar dagens "riktiga" träning. Ett pass baksida ben, ländrygg och vader på gymmet. Mina absoluta favoriter. Kräver definitivt uppladdning.
.
.
Sedan mot Medley för att ta emot kvällens massagekunder. I wish I wish att det var jag som fick ligga på bänken istället för att stå vid sidan om. Men men, life is a bitch.
At least if you are.
You say what?? 
Suck..
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0