Hej hemma!


Nu ar bloggen vad den var tankt fran borjan, ett satt att uppdatera och tala om att jag lever, nar jag ar ute och far.. :) och lever gor jag absolut, jag ar sa levande jag bara kan bli.


Lamnade Rio i forrgar. En obefintlig planering medforde en timme pa en buss, en timmes vantan pa en annan, och sedan fem timmar pa den. Skulle till Trindade, men kom inte riktigt hela vagen, for i Parati skulle vi byta buss och klockan var natt sa vi fick stanna over pa ett hostel dar. Det var kallt och allmant inte jattetrevligt, sa jag sov ingen alls den natten. Igar kom vi dock fram till Trindade, som bade enligt sagen och i verkligheten ar paradiset.

Det regnade igar och var ganska kallt, jag var skittrott, rummet var fuktigt och jag ville allmant bara hoppa in i ett varmt bad nanstans och sova i en varm sang med ett fluffigt tacke. Sa blev det inte. Istallet gick jag ner till stranden och studerade galna vagor i halvstorm och regn. Men det var underbart. Sen hittade vi en massor och jag fick en behandling med massage, pressur och reflexoloigi i en timme. Det var fantastiskt.

 

Jag tog en massage pa stranden i Rio i forrgar, skont, men inte alls som denna behandling. Sa jag ska ta en likadan idag. Far kosta, jag tycker jag ar vard det. :)

Idag ar det en vacke sedan jag tranade. Kanns konstigt. Tankar slar mig lite da och da, men jag forsoker att trycka bort dem. Jag gor ju annat nu som jag vill ta vara pa, inte sitta har och ha angest. Och jag vet jag har stod hemifran, ni betyder sa mycket och alla stottande ord ar otroligt vardefulla. Men jag kanner mig lite liten. Jag ater sa mycket jag kan, men det ar svart. Innan vi akte ut hit igar handlade jag med mig mat, massor med mat. Notter och tonfisk och yoghurt och qinoaflingor och agg. Sa kan jag komplettera mina maltider med mer an bara mitt proteinpulver. Som forovrigt ar min raddning, annars hade jag tynat bort redan.. :-\

Planen just nu ar att stanna i trindade ett par dagar. Jag skulle garna stanna har resten av manaden, for det ar helt obeskrivligt vackert, men fler platser vantar. Ev ska vi aka till Iguazu, varldens storsta vattenfall, ligger gransen av Argentina, Paraguai Brasilien. Problemet ar bara att dit maste vi antingen ta flyg, vilket ar svindyrt, eller forst ta buss sex timmar till Sao Paolo, sen femton timmar till. Och sen maste vi aka femton timmar tillbaka eftersom man inte kan flyga fran Iguazu till Chile. Vilket betyder trettio timmar restid, over ett dygn som bara forsvinner. Sa vi ska bestamma det idag. Alternativet ar att vi ev tar ett flyg till Buenos Aires och stanar dar lite innan vi aker till chile. Vore coolt att se Argentina med nar vi anda ar igang :)



Vi far se :) Idag ska vi iaf ga till vattenfallen har. Jag har sa mycket bilder jag skulle vilja visa och jag angrar stort att jag inte tog med min dator, for jag vill inte lagga upp mina bilder i nan annans. Surt. Men jag tankte jag inte skulle vilja sitta vid datorn anda,.. dumma jag :-P

Ska sluta nu sa vi kommer ivag, men det var en liten uppdatering :) hoppas ni hemma mar bra och beratta garna vad som hander. Mail, fb eller ett sms, jag blir glad av era tankar :) puss och kram tills vi hors igen!! :-D 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0