Fran andra sidan jorden..

..kommer har ett litet livstecken. :)
Jag har det helt underbart. Verkligen. Ar i Rio de Janiero nu. Vi akte forst till Madrid och spenderade en natt dar. DEt var enkelt, nagra vanner till P motte oss pa flygplatsen, de tog ut oss pa middag, visade oss staden och vi fick lana en lagenhet att sova i.
Sen har vi statt pa egna ben. Flygresan till brasilien blev lang, planet kranglade vid start sa vi spenderade over tolv timmar i planet. Val framme var det svart att hitta hotell, allt var fullt, men till sist hittade vi ett. Jag toksomnade pa bussen, sa hade inte P hallt sig vaken hade det gatt mindre bra :-P
Forsta dagen var otrolig, vi lamnade hotellet efter frukost och dagen bara gick. Vi hittade en kille som salde smycken pa stranden och betalade honom for att bli var van, haha. han visade oss runt i ett favella, typ ghetto, baksidan av Rio och vi fick se platser vi aldrig kunnat fa se annars. Vi fick till och med folja med honom hem. Och det som var hans hem, ja, jag kan inte beskriva, det ar en helt annan varld. Men manniskorna ar otroliga, en sadan karleksfull hjalpsamhet.
Dock inte overallt, igar var vi i ett samhalla vi formodligen inte borde akt till. Har ni sett filmen The city of God? Dar var vi. Sakert dumt, men vi bada ville uppleva det. Jag andades knappt pa flera timmar, vagade inte, men det var otroligt och jag ar glad vi akte. Det gav en stor forstaelse och en jakla massa tankar sattes igang.
Jag gillar Rio, det ar fargglatt, kryddstarkt och liksom overvaldigande. Men Brasilien ar stor och idag ska vi lamna Rio och bege oss ivag fran civilisationen till nagot kallat Trinidad. Det kommer att bli ca tre timmar med buss, sedan en timme pa tag, sa vi ska fors;ka komma harifran i em. Hur det ar med mojlighet till internet dar vet jag inte, sa skriver jag inget ar det darfor.
Men jag mar bra och mina ogon ser en helt ny varld, jag onskar jag kunde visa er. Det gar inte att beskriva med ord. Jag skickar er karlek och varma kramar, tills vi hors igen <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0