Era kommentarer


tas tacksamt emot.

Och det gäller vare sig de är positiva eller negativa. Skriver man något så offentligt som en blogg och slänger ur sig vad man tycker åt höger och vänster där alla kan läsa det så antar jag man på något sätt söker lite respons.

Förra inlägget jag gjorde uppfattas tydligen stötande. Jag skulle vilja säga att jag förstår varför, men nej, faktiskt inte. Ett hån mot "andra som är lite större,mulliga,feta,har former kalla det vad du vill..." Inte alls. Snarare ett hån mot mig själv. Vågen visade ingen viktuppgång överhuvudtaget och det gjorde mig grymt besviken eftersom jag kämpat mot alla möjliga jobbiga tankar och känslor. Tyckte jag hade lyckats bra, så hade det inte hänt ett skit. Så mitt uttryck var en ren besvikelse. Ett dåligt sätt? Kanske det, men det var mitt sätt.

Och om man tar åt sig på det sättet, varför gör man samma sak och försöker trycka ner mig?
"dock är det ju så att du har ju noll former överhuvudtaget. Ingen rumpa och inga boobs... så din kvinnlighet är ju rätt låg" Jag kopierar in detta hit bara för jag undrar. Finner det intressant hur olika tankesätt vi har.

Jag vet jag inte har några stora bröst. Men faktum är att jag inte heller vill ha det. Jag trivs som det är och det har aldrig varit en faktor som fått mig känna mig mindre kvinnlig. Tråkigt att kvinnligheten sitter i brösten, men då får jag leva med att ses som mindre kvinnlig helt enkelt. Jag kan inget göra åt det. En rumpa har jag, sen om den är stor elller inte ser jag som ganska relativt. Någon tycker jag har ingen alls, medan nån annan tycker den är "stor som en ladugårdsvägg". Men vad spelar det för roll? Det är ändå vad jag själv tycker som är relevant. Och jag vill den ska bli starkare, vare sig det kommer betyda större eller mindre.



Alla får vi kommentarer om vad vi har, vad vi saknar, hur vi ser ut och inte ser ut. Alla besitter åsikter, fördomar och tankar. En del uttrycker dem, andra gör det inte. Men en sak gör mig förbannad. Att det är sån stor tabu att fälla en negativ kommentar om någons övervikt, men okej att klandra någon man finner för smal. Allra bäst är nog att behålla sin åsikt tills någon frågar. Och frågar ni mig så kommer jag svara det jag tycker, vare sig det är det ni vill höra eller inte.




Kommentarer
Ida Marie

Vill be dig läsa mitt inlägg i din förra "betraktelse" där du fick en annonym kommentar. Skaka på dig och låt ingen annan bedöma ditt värde! Minns att den kommentaren säger mest om personen själv.

2010-12-07 @ 17:45:07
Björn

Håller på dej, det är innehållet som räknas ;-) plus att man trivs med sej själv. Sen får väl folk tycka vad dom vill. Kram

2010-12-07 @ 21:29:00
mr R

Folk ser ner på oss som lägger ner flera timmar i veckan åt träning och inte unnar oss godsaker var och varannan dag, medans vi är minst lika duktiga på att se ner på dom. Inget märkvärdigt alls för det är den värld vi lever i, dessa fördomar gentemot varandra kommer alltid finnas där.



Dock är det ynkligt av personen i fråga som skickat personliga påhopp riktat mot dig och det anonymt dessutom. Något hån mot "lite större,mulliga,feta,har former kalla det vad du vill... " från din sida ser jag ej, utan som Ida Marie skrev är det en bild läsare får värdera bäst själva.

Att den anonyme blev kränkt av bilden och kritiserar din kvinnlighet är bara skrattretande, och att personen dessutom bedömer kvinnlighet efter "former" är endast skrämmande.



Du har helt rätt i att det är en stor tabu att fälla en negativ kommentar om någons övervikt, medans det med underviktiga är mer accepterat. Tråkigt nog...



Får man fråga vad det står på din tatuering som skymtar i bilden? :)

2010-12-08 @ 20:44:54
Lisah

Tack,..



och ja, självklart får man det.



Det är en text som har stark betydelse för mig. Är på latin och står "Crescit in adversus virtus, sed cicatrix in animo Manet" som betyder att "Motgångar gör människan starkare, men lämnar ärr i själen"



2010-12-08 @ 21:29:11
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se/
gymmy

hahahahahaha alltså du är som jag. Hade du läst min gamla blogg innan jag startade om den hade du nog blivit rätt chockad över vad jag skrivit:)



Jag tycker att du ska uttrycka dig på vilket sätt du vill och passar det inte andra behöver de inte heller läsa!



Tycker inte att en fetto-kvinna har speciellt "kvinnliga former". För vadå, det finns ju inga former där!? Allt är ju bara en enda stor kaotisk massa som hålls ihop av huden! Just det, så kvinnligt my ass. I sådana fall kan man som kille lika gärna sätta på en fettokille, för han har säkert minst lika stora bröst och rumpa...



Förlåt att jag uttrycker mig så barskt Lisah men hårt slår mot hårt. Ta inte skit från randoms!

2010-12-08 @ 22:45:06
URL: http://fitnessguru.se/gymmy
bästis

du är världens finaste, oavsett vikt o storlek. Att du sen har sjukt snygg kropp nu är inget jag kan säga något om,( snyggsnyggsnyggsuper !!! ) men jag tror den största delen av skönhet sitter på insidan. O är du fin där, då strålar du utifrån!Precis som nu :-)



Sen kommer de alltid finns de som inte tycker som man själv gör, men sen kan man heller aldrig passa elelr duga åt alla.

Gör din grej, men var rädd om dig bara <3

älskar dej <3

2010-12-09 @ 07:56:48
Johan :D

Jag gillar ditt ass ;)

2010-12-15 @ 12:09:42
Lisah

Trevligt Johan. Jag gillar dig ;-P

2010-12-15 @ 21:47:12
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0