Lite av en Må bra-dag..


..jag älskar dem. De lediga dagarna då jag gör saker bara för mig.

Började med att vakna utvilad, drack kaffe o en protienshake, sen ut o sprang. 40 minuters löpning blev det och hade det inte varit för frukosten kallade hade jag utan problem kunnat fortsatt. Benen gick liksom av sig själva. Det var terapi för hela själen.

Efter frukosten kom dock en jobbig ångest som fick mig bara vilja krypa ur mitt eget skinn, men istället gick jag bort till spat och skämde bort mig. Peelade ansiktet och hela kroppen, skrubbade, gjorde inpackning o tvättade håret, smorde in mig med lyxig lotion, ansiktscremer och allt skoj jag hade tillgång till. Det var som en skattkammare och när jag kom därifrån kände jag mig som en ny människa.

Hem och åt lunch, fick besök av en vän, sen iväg till gymmet. Blev ett tokbra pass, först ben, sen mage och så avslutade jag med att promenera hem, 45 min. Vältajmad promenad dessutom, precis i solnedgången..



En dusch och sen middag. Och nu sitter jag här, färdigtränad, ren och mätt.

Ja, det var för mig en Må bra-dag. Och jag känner jag bör ta vara på dem. Uppskatta dem. För det är en lyx jag har här att kunna ha såna här dagar. Hemma finns det inte. Jag är inte ledig hemma, jag vet inte om ni kan förstå, men hemma även om jag är ledig så är jag inte ledig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0