Vilken snorunge


..jag kan vara ibland. När saker går åt skogen. Eller egentligen inte ens det, men när det bråkar eller inte blir som jag vill. Väx upp för fasen sa jag till mig själv idag, och så gjorde jag det . . .


Saken var skitfånig. Jag måste träna med musik. MIN musik, i MIN mp3 i MINA hörlurar när jag promenerar, tränar. Helst jämt när jag är ensam, åker buss, vad som helst. Men verkligen när jag tränar. Så igår när jag skulle till gymmet var batteriet i mp3n helt dött. Och den måste laddas via datorn, och jag skulle gå NU. Då stoppade min underbara sambo, Kamelen, snorungen inom mig från att framträda, genom att låna ut sin ipod. Kvällen räddades.

Sen idag när jag var halvvägs till gymmet började ena hörluren bråka, och efter några dampryck i sladdenvar den trasig helt. Så jag hade bara musik i ena örat. Blev förbannad. Och blev en ordentlig snorunge. Ville bara sätta mig och tjura. Tyckte hela mitt pass var förstört trots att det knappt börjat. Men, sen vände jag min agression till min fördel, och helvete så effektivt det var! Biceps idag och jag la på 5 kilo extra på skivstången bara för jag var arg, och när jag inte orkade blev jag ännu argare och gav mig fan på att klara mina reps, vilket jag också gjorde!

Efter passet gick dock och köpte nya hörlurar. Rena skräpet, ändå dyra som stryk. Men en gång räcker, imorgon vill jag träna med lycka i sinnet igen. ;)

Men nu tänkte jag, att eftersom ni hemma ändå har jul snart,.. kan ni inte då köpa mig ett par såna jag hade och skicka hit som en liten klapp,..? ;-D

Jag menar, snorungen vill vi ju inte veta av mer . . . ;-P




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0