Det sista

som lämnar människan är hoppet. Eller hur är det?

När jag fick möjligheten att åka till Grand Canaria för att jobba heltid med det jag utbildat mig inom tänkte jag att "wow, vilket chans!" Så länge som jag jobbat bara för pengar så var det på tiden att utvecklas. Och så läånge som jag längtat iväg från trygga lilla Linköping och Sverige verkade ju detta för bra för att vara sant, både få resa och jobba! :-D

Och tro mig när jag säger det, mitt arbete här är IQkrävande på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Här snackar vi kompentensutveckling på hög nivå!! Och när ni nu tagit er till min blogg måste jag ju ge er möjligheten att förstå vilket innehav av intellektuell som krävs för att stå i receptionen på ett spa!

Jag kommer att förklara detta både i bild och text för att ni ska få chans att hänga med. Så håll i hatten, för här kommer dagens kluring!


Steg 1
Framplockande av platta pinnar gjorda av trä. I sammanhanget kallde sticks. (se bild 1)

Steg 2
Dessa sticks delas med handkraft av på ett avstånd som uppskattas vara mitten. (se bild 2)

Steg 3

Sticksen som nu är hälften så långa placeras i en plastmugg. (se bild 3)


Bild 1
Bild 2 Bild 3




Hängde ni med? Om inte så läs och se ovanstående tre beskrivningar med tillhörande bilder en gång till.
Hängde ni med, så Grattis och välkomna till nästa steg. . .

Varsågoda, slutresultatet!!



Nu förstår jag att ni givetvis är alldeles tagna av häpnad, men tro det eller ej, det slutar inte här! :-O
Dessa sticks finns i tre storlekar! Så slutresultatet i det stora hela... Tadaaaaa:




Åhh, ni bara förstår! Fatta att jag kommer ju kunna söka jobb precis varsomhelst med meriter som dessa i mitt CV!

Framtiden är räddad! :-D


Kommentarer
Ivung

hahaha så jävla bra beskrivet!!



Kul att följa din blogg!



take care! KRAM J!

2010-11-12 @ 22:14:29
URL: http://JonasIvung.se
Björn

2010-11-13 @ 10:14:30
Björn

Professor i sticks organization? Fin titel på visitkortet ;-)

2010-11-13 @ 10:15:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0