Hemskickad

från jobbet idag. :-O

Jag var ju ledig igår, men den dagen bara försvann på verkligen ingenting. Eller, nej, jag var med på Flow passet en timme på morgonen, sen 30 min mage. Sen körde jag ett bicepspass på hotellets gym på em, men annars gjoorde jag inte ett skit. Dagen kändes bara allmänt meningslös. Första gången jag var ledig en söndag det var totalt värdelöst! Nej, jag vill hellre ha lördagar som vanligt.

Imorse ville jag inte ens kliva upp, trots att jag legat i min säng i över 14 timmar, från typ 17 igår em.. Men gjorde det och tog mig samman. För att jobba en timme :-/ Vi har nämligen så lugnt nu och alldeles för mycket obokad behandlingstid att vi kan bli "tvingas" ha en extra ledig dag, eller bli hemskickade efter en halv. Och idag passade det faktiskt utmärkt att det var jag. Dock måste vi jobba igen det vid ett annat tillfälle, då det är mer att göra, så vill helst inte dra på mig för mycket "minustid", men idag var det skönt.

Så jag gick hem efter frukost. Tänkte åka och träna direkt, men kroppen är trött och igår var det alldeles mulet så när nu solen var framme tog jag istället på mig bikini, tog med mig ett par tidningar och lade mig vid poolen. Så där har jag legat och haft det skönt. Nu är det lunch på gång och sedan ska jag åka till gymmet.

Egentligen triceps på tur, men jag tror jag ska hoppa det och köra ben. Ev båda, men låta triceps få lite mindre fokus. Detta av två anledningar. Först och främst för att jag känner av min dumma och envisa låsning i bröstryggen, och vet den alltid förvärras när jag kör triceps. Mycket på grund av mina val av övningar, men i träningssyfte för muskeln i fråga är de konon.. För det andra för att jag känt mig så otroligt matt och orkeslös de senaste dagarna att jag blir rädd jag ska överträna mig.

Jag har nämligen inga som helst problem med avsaknad av vilja eller motivation, jag har drivkraft att ge allt jag har och jag har tiden. Däremot är jag inte suverän på att planera in min vila alla gånger. Jag har delat passen så musklerna ska hinna återhämta sig, men min fysiska belastning är ju helt annorlunda här mot hemma. Att arbeta heltid som massör är liksom inte det mest optimala för en snabb muskelåterhämtning och uppbyggning . . . :-|

Men mina ben, dem tror jag det är okej om jag kör idag. Vill dessutom gärna prioritera dem lite mer, för dem har inte fått särskilt mycket jättetung styrketräning alls genom åren, de har bara dansat och sprungit och promenerat och allmänt transporterat omkring mig. Nu måste det byggas lite muskler där ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0