Någon alkoholist

..blir det då aldrig av mig. Det är ett som är säkert.



Som jag berättade igår blev det en spela kort och dricka lite öl-kväll igår :) Men lite öl var ordet. Tre stycken för min del, men här snackar vi mini flaskor på 25 cl och den sista hade jag gärna hoppat över. Så tre såna är ju  bara 1,5 vanlig 50cl öl.. Vi hade trevligt. Vi spelade "tumääätesellät" som på svenska skulle bli "tomatsallad" med två trevliga danskar, förstod vad de sa efter att de repeterat varje mening ca fem gånger, men hade fruktansvärt kul för det. Men ölen, nej dem gav mig ingenting. Första var god, men sen gav dem mig bara ångest. Jag skulle ju till gymmet idag! Inte fasen vill jag paja mina träningsresultat för några flytande kolhydraters skull. Nej, gott är det inte.

De som känner mig vet att jag dricker väldigt sällan. Varför? Jo, för jag tycker det ska va bra jäkla kul för att det ska vara värt det. Inte det är jag blir bakis, för det blir jag inte, men resten. Det förstår så sjukt mycket mer än det ger. Nej, alkohol ger mig mest ångest. Jag har inte tänkt kalla mig nykterist, jag tycker det är gott med en öl ibland och jag kan vara en riktig svamp om jag är på ordentligt festhumör. Men att sitta och ta en glas vin en vanlig kväll, eller en öl till maten, eller att helt enkelt umgås över att dricka för att det är helg, nej, det är nog inget för mig. Tyck vad ni vill om det och kalla mig gärna torrboll eller tråkmåns, men jag vet vad jag själv mår bäst av, var jag har mina prioriteringar. Och så kan jag ha jäkligt roligt utan alkohol. Eller också är det nåt som kommer med åldern, men i så fall vill jag helst vara liten hela livet :-P

Däremot är jag en pillertrillare som heter duga, haha. Så här ser det ut på köksbordet på morgonen när jag packar träningsväskan.. ;)



Idag blev det axlar på gymmet och jag önskar jag kunde få lite bilder för att dokumentera min form, men tyvärr lämnade jag ju min gympaparazzi Elin hemma i Linköping och har inne funnit någon ersättare ännu, men det kommer ;)

Gick iaf upp och duktigt tryckte i mig bovete imorse innan jobbet. Sen blev det proteinfrukost med kalkon och ägg, sen mellis med proteinbar, kaffe och morot, fettbooster-lunch med lax och nötter, protein och banan efter träningen och sen fisk och sallad till middag :)

Vi får numera hämta middag från fina restaurangn uppe på kvällarna, och det är både gott och bra mat, men blir bara sallad och fisk eller kyckling. Ikväll enligt detta. :)




Men nu ska det bli en dusch och sängen, för imorn börjar jag inte förrän 10.45, så morgonen ska jag fördriva med ett ordentligt löppass. :-D puss o hej <3




Kommentarer
mr R

Jag mår bra av att träna och av ditt bloggande att döma så gör du detsamma. Får själv ofta höra att man är killen som endast går ut vid födelsedagar & högtider, och då blir det inte mer än någon öl.



Dock rör det mig inte ett dugg att dessa personer ser på mig som någon torrboll/tråkmåns, då det ändå är de som i slutändan beklagar sig över hur många kilon de lagt på sig sen förra sommaren osv. Dessutom har de ingen motivation att besöka gymmet/spåret trots de extra kilona man lagt på sig.

Skulle de ändå mot alla odds försöka så tröttnar de relativt fort p.g.a. uteblivna resultat, trots att man påpekar att det krävs tålamod och att de måste bättra på kosten/diverse vanor.

Jag ser dom som hopplösa fall, troligtvis tycker dom detsamma om mig när det kommer till festandet. =)



Som du skrev så vet man själv vad man mår bra av och vilka prioriteringar man har.

Personligen mår jag alldeles utmärkt utan massor av alkohol och festande under helgerna, och skulle inte klara mig utan träningen.

Medan bekanta till mig är helt raka motsatsen och inte skulle klara sig att vara utan sin grogg på helgerna, som dessutom verkligen dra sig ifrån att träna och av någon märkligt anledning har de ändå tecknat upp sig på autogiro. Föga oväntat då det är ett beslut taget av personer som helg efter helg bränner pengar på något så meningslöst som att dricka sig redlösa? =)

2010-11-20 @ 02:06:47
gymmy

MEEEOOOOOOWWWW....hehe pillertrillare...

så jävla fucking vältränad..

2010-11-20 @ 03:13:03
URL: http://fitnessguru.se/gymmy
Lisah

Gud vad skönt med förstående och liksinnade tankar!

Det är så sant, så sant. Och samtidigt så synd. För när träningen blivit en vana och alla dess goda effekter verkligen känns ger den ju bättre rus än alla fyllor i världen, dessutom helt utan baksmälla!

2010-11-20 @ 09:08:28
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se/
Susanne

Alldeles riktigt Lisah,och ska man få resultat av sin träning så får man akta sig för att festa, det bryter ju ner en hel del.Ha de gott!

och PS du glömmer väl inte kolhydraterna;)

2010-11-20 @ 11:12:02
URL: http://www.sbmassage.blogspot.com
Ida Marie

Hej där! Det är så trist att unga människor måste ha en "ursäkt" för att välja bort alkohol på det sätt som det förväntas att man dricker. Minns när jag själv var ung. Då blev Hälsorörelsen min grej med sunda kostvanor och där ingick inte alkohol för det passade ändå inte in och jag saknade det inte heller även om jag idag vid enstaka tillfällen kan ta lite av ett ekologiskt vin. Jag är glad att jag slapp känna pressen under "de viktiga åren" då vi påverkas lätt av andra att dricka. Så kram till er alla som vågar stå upp för er själva och det ni vill prioritera istället nämligen ert välbefinnande!

2010-11-20 @ 11:32:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0