Riktig kärlek

Idag har varit en bra dag, men jag har haft tankar som tyngt mig. Körde Flow imorse, vilket är en alldeles toppen start på dagen. Tyvärr kan jag bara vara med på söndagarna, men då ska jag försöka vara det :) Sedan jobbat hela dagen. Varit mulet och det blåser väldigt. Och i natt, då regnade det! :-O Personligen tycker jag det är tokskönt, för vi snackar fortfarande en värme som heter duga, men för de "stackars" turisterna som just anlänt för en veckas grillning av sin venterbleka hud så är det säkert ingen höjdare.. :-P

I alla fall så har jag funderat.. Jag har fått en kallelse till sjukhuset den 7:e dec, och är erbjuden att åka hem till Sverige för att gå dit. Skulle bli en väldigt kort hemfärd, typ åka hem dagen innan och tillbaka dagen efter. Mitt förnuftiga jag säger att det vore en klok idé, att jag nog behöver den där återkollen. Men mitt andra jag orkar inte dra igång en eventuell ny historia och vill helst glömma och förtränga. Så skulle en resa hem innebära att jag hann krama och se er nära och kära. Men det skulle även innebära en desto större saknad när jag kom tillbaka hit igen. Så jag tror jag ska ringa återbud till tiden. Eller åtminstone skjuta upp den så jag får mer tid att tänka.

Men tankar tar kraft och energi. Därför har jag känt mig lite smått halvmosig i huvudet. Och tanken på att det när som helst är december får mig att undra vad jag gör här, när jag vill vara hemma hos er.

Det är såna här dagar det inte kan komma mer lägligt med en hälsning från en vän, som på det mest kreativa och kärleksfulla sätt jag kan komma på, visar att jag finns i tankarna.

Älskade B1, du gjorde min kväll <3 Tack från hela mitt hjärta




Och som om detta inte vore nog, så ska jag visa er vad jag fick av min världens bästa storasyster, Cajza kvällen innan jag åkte.. Ligger här i min garderob och glädjer mig flera gånger om dagen när jag ser den.. <3





Det är alla de där små sakerna, de där sakerna som på något sätt är en gest, en handling, dem som inte bara är ord. Det är då man vet, att det är riktig kärlek. Ni är så värdefulla för mig, så det finns inte.


Kommentarer
Cajza

Det är så sant, tankar tar så mycket energi o kraft!!

Blir tomt utan dig i jul lillasyster..

Tänker på dig, blir orolig för dig, hoppas det går bra <3

2010-11-30 @ 06:26:57
Lisah

var inte orolig, DET om något tar energi och kraft. Jag är inte orolig, bara lite realistisk.. men oftast inga längre stunder.. ;-P

ja, jul kommer bli jättekonstigt. Vi talade om det igår, då jag samtidigt fick veta att jag helt missat att första advent passerat. :-O Vad vi ska göra här vet jag inte, vi kommer jobba julafton, men stänger ju kl 19, så senare än så kan det inte bli, men liksom, sen då..? :'-(

2010-11-30 @ 09:35:43
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se/
Cajza

Ja, ska försöka..

Du har ju i alla fall en julklapp från mig ;) Hade lust o köpa fler julklappar till dig när jag gick på stan igår :)

Det är världens snö här hemma nu, men det har du säkert redan hört.. Jag har nästan en halvmeter snö på min uteplats nu o ingen snösyffel ;P



Härom dagen när jag var på väg till skogen (där jag brukar gå med Labbe) var det riktigt djup snö på ena stigen dit, men jag skulle envisas med att gå där i alla fall, haha, så jag sjönk ner till midjan i snön på vissa ställen o_O

Men Labbe som knappt väger ngt kunde hoppa ovanpå snön, hehe ;P

Men bra träning o springa i djup snö ju ;)



2010-11-30 @ 10:44:04
B1

Du ska veta att du alltid finns i mina tankar <3

2010-11-30 @ 17:31:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0