Båttur

Idag har jag varit med J på båttur. Det var skithärligt faktiskt. :) Vi åkte från Puerto Rico klockan tio i morse och var tillbaka vid halv fyra. Gratis lunch och fri tillgång till frukt och dricka på båten, vatten, öl, vin eller läsk. För kalaset får en vanlig dödlig betala 45 euro. För en "VIP-för jag jobbar här" var kalaset gratis. ;-)





Och här var tanken att visa er nåt vi fick se, som var as grymt! Delfiner! :-D
Dock försvann dem under vattnet varje gång jag plåtade, men de kom jättenära båten och de var jättefina. Tänkte inte det skulle va nån big deal, jag har ju sett såna där flasknosar på Kolmården massor med gånger, men det var härftigt mitt ute i havet sådär :) Dock blev jag lite besviken på dem när de inte gjorde några hopp genom ringar, bollar på nosen eller simmade på bakfenorna, men men... ;-P



Sen stannade vi till i en vik, åkte bananbåt, snorklade och så fanns jetski. Personligen nöjde jag mig med ett "huvudet ovanför ytan-dopp", kärring som jag är . . . ;) Gick ner från stegen gjorde jag också . . .






Johan däremot körde lite mer "fötterna upp och huvudet ner-stilen" . . .






Nog med  bilder för idag, det där var typ . . . väldigt många . . . ;-)

Efter båtturen blev det raka vägen till en reasturang, för jag var hungrig som ett as. Därefter en liten shoppingtur för att smälta maten, köpte mig en klocka. Den tredje (!!) sen jag kom hit. Och det inte för att jag gillar klockor, har faktiskt knappt aldrig burit det i hela mitt liv inna, utan för att jag behöver en när jag springer och promenerar på lunchen och dem jag köpt har jag lyckats ta sönder båda två. Armbandet på den ena, billig skitklocka, och den andra tappade jag i golvet så den sprack, skit den med. Så, nu har jag köpt en tredje. :)

Sedan till gymmet för ett bicepspass. Och jag hade sån hubudvärk när jag gick dit att jag trodde det skulle bli skräp av det, men väl där kom energin och peppen och passet blev riktigt bra. Sen kollade jag lite vad de sålde där och hittade en vettig BCAA som jag köpte, för nu jävlar ska jag bli biff :-D

Sen en promenad hem, en snabb som tusan sådan, för det var skymning och att gå i mörkret hem är inget vidare smart. Gjorde det igår och det är okej fram till Amadores, men sedan följer tio minuter upp och ner för klipp- och bergsstigar som är rätt ordentligt knepiga att sätta fötterna rätt på även när det är ljust. Så i mörkret är det rena självmordsstigarna. :-|

Men, som ni märker, hem kom jag. Hade dock missat middagen, men vad gör väl det, när man har en sambo som är årets hemmafru? ;-D

Hoppas ni har det bra hemma och saknar mig mycket, för jag saknar faktiskt er <3


Kommentarer
Jennie

det vet du att jag gör älskade skrutt.. saknar dig så det värker i mig många ggr<3!!!

2010-11-13 @ 21:40:09
Björn

Vet du, det finns vilda delfiner som kan konster! Man tror att de lärt sig av en som rymde från en delfin anläggning ;-) Klart vi saknar dej här hemma men det låter ju rätt kul där du är ..

2010-11-14 @ 10:06:55
Ida Marie

På tal om saknad; vi letar rätt på din blogg och följer den för att... Nu kan jag bara tala för mig själv men att gå dit är som när jag var liten och skulle få öppna min adeventslucka. Samma spänning och förväntan! ;)

Love you!

2010-11-14 @ 16:10:17
Ida Marie

Och du, vilka härliga bilder! Det lyfter din blogg!

2010-11-14 @ 16:11:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0