Okej, nu kör jag. :-S

Jag vet jag varit kass på att uppdatera här. Gått in och tänkt skriva, men sen låtit bli.
Anledningen? Jag har varit förbannad.
Inte på någon särskild, inte på något särskilt, inte ens på mig själv.
Därför har jag inte kunnat sätta ord på det.

Jag trivs och allt är toppen. Jag älskar livet, jobbet, gymmet. Tillvaron.

Och jag gör framsteg. Jag är för tillfället extremt stolt över mig själv. Jag kan inte dela med mig av allt, men jag kan tala om, att jag lever som jag lär. Och jag kan inte må bättre över det.

Men för att komma framåt krävs att man utmanar sig själv. Och det har jag bestämt att göra en nivå högre nu. Jag har ju funderat fram och tillbaka, och ovisshet tar mycket energi. Just nu talar jag om träningen och vad jag egentligen vill nå. jag bara säger jag ska bli en biff, men gå upp i vikt är svårt. Det är ångestskapande. Men. Jag ska göra det ändå. Jag har till och med skakat hand med kamelen. Hon tror säkert inte på mig, men när omgivningen är skeptisk ger det mig bara desto mer vilja att motbevisa dem.

Jag har satt en mål, en siffra på vikten. Och jag ska nå dit senast i mars. Jag har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv, men jag vill prova. Jag ska göra det dels för jag är nyfiken på hur jag kommer se ut, men också för att det psykiskt kommer vara en stor utmaning för mig. Och anledningen till att jag skriver det här är för att ju fler som vet det, desto större misslyckande skulle det bli om jag gav upp eller påstod att jag ändrat mig.

Så, dagens inköp är en Gainer. För nu får jag ta mig fasen skärpa mig. Kommer aldrig bygga nånting på dieten de satt mig på här. Ska börja med en halv portion på morgonen som jag ska blanda med mitt proteinpulver 50/50, samt lika mycket direkt efter träning. Så får vi se hur mycket jag går upp. Händer inget ska jag öka till hela portioner. Men det är mycket. 100g kolhydrater ger ju, som den med något intresse för det vet, 400 kcal! Så det blir ganska stor ökning i energiintaget..

Här är iaf min nya älskling :-D (får se hur länge kärleken sitter i, denna ska göra mig stor.. :-S)



Dagen har sett ut enligt följande:

08.00 Kaffe med mjölk, ett päron, nötter och en proteinshake

09.00-10.00 60 min crosstrainer

Direkt efter träning 2 BCAA, L-Glutamin,


10.15 Frukost 60g kalkon, 2 äggvitor, grönsaker, frukt
Krom, Zink, Multivitamin m Ginseng

11.00 Kaffe med mjölk

14.00 Lunch Råris, 2 äggvitor, 90g tonfisk, 50g kvarg, persilja, morot

16.30 En proteinbar, nötter, Push Preworkout

17.00 Benpass, 45 min

Direkt efter träning 4 BCAA, 1 Aminosyrekomplex, L-Glutamin, Shake med 75g Gainer + 75g proteinpulver

18.00 Promenad hem, 45 min

19.30 Middag Kycklingfilé i thaisås med sallad, nötter, ris (Dock väldigt lite ris, men heey jag fick iaf ris ;-P )




Blev mycket ben idag, både styrkan, cardio och promenaden, men så ska jag inte fortsätta. Cardion ska ligga på egna dagar, de två "vilodagarna". Och ingen mer intensiv morgoncardio innan frukost, för den kommer äta upp mina muskler.. :-/ Så, Gainer och protein innan jag ger mig ut om jag blir för rastlös på morgonen. ;)

Imorgon är det söndag och mitt gym är stängt. Dessutom ska jag jobba stängning :( men ska iaf va med på Flowpasset en timme på morgonen innan jobbet :) Det är en blandning av yoga, Tai Chi, Qi gong, Core, Pilates, ja lite av varje. Jätte skön start på dagen :) Låter toklugnt, men jäklar svettig blir man allt!

Imorgon ska jag även väga mig, för att se hur mycket jag egentligen ska lägga på mig. :-S Så kommer väl en formuppdatering efter det nångång ;)

Usch, fy fasen, nu får ni stötta mig. Jag ska bli en 60 kilos klump! :-O





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0