Perfekt

..från början till slut, var kvällen igår! Jag hade så fruktansvärt roligt, varenda minut. Går ju ut väldigt sällan, festar inte ofta alls. Av flera anledningar. Jag tycker det oftast tar så mycket mer än det ger. Det är sällan man har så roligt att det är värt det. Har aldrig förstått mig på hur man orkar gå ut varje helg, eller ens varannan. Tyck jag verkar tråkig om ni vill, men jag tycker detsamma om dem som verkligen inte har något mer givande att spedera en helg på än att supa ner sig, göra bort sig, slösa bort hela nästa dag på att ligga inne och svulla skräpmat med anledning att de är bakis. Det framstår i mina ögon bara allmänt tragiskt.

Jag blir sällan bakis, skulle vilja påstå aldrig, men peppar peppar :-P Och det är konstigt, för jag kan dricka fort som en svamp, är ofta rätt dålig på att äta ordentligt innan, sover knappt alls eller åtminstone jäkligt kasst när jag druckit och vaknar äckeltidigt morgonen efter. Men ändå mår jag bra, så det är inte det.

Det handlar snarare om ångesten det ger mig. Min träning är grymt viktig för mig. Förr tränade jag inte på bästa sätt, faktiskt riktigt tokfel. Hade i princip ingen struktur alls på mina pass, bara gick till gymmet och körde lite här och lite där. Numera har jag kunskap om vad jag gör och varför jag gör det, och jag har ett mål med träningen. Alla vet ju att träning och alkohol inte går hand i hand, men få vet hur mycket det egentligen förstör. Att träna regelbundet i veckorna och kombinera det med att supa på helgerna är verkligen som att bygga ett sandslott, sparka ner det och börja bygga om det igen. Och det behövs ingen karatefylla för att lägga krokben för träningsresultat, det räcker med relativt små mängder. Jag är inte den som predikar för hur andra ska leva sina liv, det är ju helt upp till var och en. Och jag är absolut ingen nykterist, men jag tror man har perioder i livet då man helt enkelt prioriterar olika saker. Just nu prioriterar jag annat..

Men igår var det kul. Och sjukt jäkla värt det. Tack mina bästa <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0