Välkommen till min blogg!

..Som jag skapat för att de som vill ska kunna följa mig i mitt "nya" liv ;-P eller åtminstone under mina sju månader en bra bit ifrån kalla Sverige . . . ;-D
Har länge tänkt tanken att jag skulle skaffa mig en blogg, ville skriva om det jag brinner för, kost träning och hälsa, men känns som det finns så otroligt många bloggar om det redan att det vore överflödigt, men en vacker dag kan jag nog inte längre låta bli.. jag har ändå grymt mycket åsikter och tankar inom ämnet att jag lär bli tvungen att dela med mig av dem såsmåningom . . . sen om någon väljer att läsa det eller inte är ju en annan fråga :-P

Men nu är det en tripp till Grand Canaria som står närmast på agendan.
Allt som hänt de senaste veckorna har hänt så snabbt och så oväntat. Men de som känner mig vet att jag tror starkt på en mening med allt som sker, så jag bara tackar och tar emot. En dag när jag var på jobbet och var så trött på det att jag hade lust att säga upp mig får jag som ett brev på posten ett sms från min kära vän J Praktikant som sökt tjänst som massör på kanarieöarna och tipsade mig om detsamma. Så på ren vinst och förlust slängde jag iväg en ansökan med CV och bara två dagar senare får jag besked om att jag var välkommen på anställningsintervju dagen efter. :-O Nästa steg blev ett praktisktprov och efter det dröjde det bara knappt ett dygn innan det ofattbara mailet med ett erbjudande om en tjänst nådde min inkorg. Är det inte ödet vet jag inte vad det är, men det spelar heller ingen roll.

Så sedan dess har jag ägnat min tid åt allt praktiskt här hemma. Sagt upp mig från jobbet, fixat hyresgäst till min lägenhet, bunkrat upp kosttillskott och annat liknande som jag inte vågar lita på att jag får tag i där borta ;-P och igår började jag röja här hemma, möbler och sånt ska vara kvar, men försöker ta bort så mycket av mina privata saker som möjligt så att fröken L som ska bo här ska kunna känna sig som hemma :-D

Idag är det exakt två veckor tills det bär av. Onsdag 6 okt kl 07.30 lyfter vårt plan från Arlanda. Och det kommer bli sjukt bra. Det känner jag. Har varit lite smått förvirrad och osäker, stundvis mått riktigt apa, men nu allteftersom det praktiska löser sig på löpande band och jag har insett att jag har så mycket mer att vinna på att dra än jag kan förlora så känns det bara bättre och bättre. Jag har faktiskt precis ingenting som håller mig kvar här. Inte ett enda dugg. Det är rätt tid nu.



Kommentarer
IVUNG

Tjenare Lisa kul att följa dina äventyr! Hoppas du får en bra resa och att vi ses snart!



Ja slänger upp en länk till din blogg ifrån min då ja vet att båda gillar och träna osv släng gärna upp en till min med :)



STOR KRAM!

2010-09-24 @ 14:01:47
URL: http://JonasIvung.se
Lisa

kommer trivas som fisken i vattnet! :)

2010-09-25 @ 14:02:39
URL: http://lisalonnehed.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0