I natt så kom den.


Åka hem-ångesten.

Jag vet det fortfarande är ett par veckor til hemresa, men det närmar sig och tiden går alldeles för fort. Jag gillar mitt liv här nu, jag trivs bättre än någonsin och jag skulle göra vad som helst för att få stanna tiden lite. Litegrann. Jag har fått höra det många gånger nu att platsen finns kvar, men det här finns inte kvar. Mitt liv, min tillvaro, här och nu. Det är en period som är begränsad och som aldrig kommer igen. Som inte går att återskapa. Och det skrämmer mig. Ofta är jag nyfiken inför nya saker, nya utmaningar och prövningar. Men att åka hem känns inte som något sådant, det känns som ett steg bakåt, ett jäkligt stort steg bakåt.



Jag kan ligga sömnlös på nätterna, men det stör mig inte. Jag kan vakna alldeles för tidigt på mornarna, men det gör mig ingenting. För utanför mitt fönster väntar en miljö som är något av det vackraste jag sett. Morgonpromenader och stunder vid havet som gör att dagen som ska följa inte kan bli annat än bra. Snälla snäll, låt mig få stanna i alla fall lite till.





Idag väntar jobb 9-18. Därefter ska jag promenera till gymmet, får passa på de dagar jag slutar lite tidigare.. körde ben igår och det lär kännas idag, tar ofta uppåt ett dygn innan träningsvärken börjar för mig, men kommer ingen blir jag förvånad, jag tog i av all kraft jag bara hade. Jag ska minsann bygga ben :-D Eller ja, jag ska bygga allt. Jag är mer pepp än någonsin på träningen. Jobbar på mina upplägg, ändrar och finslipar. Och det blir bra. Det blir skitbra. Psyket har jag, fysiken är påväg. Och jag är nöjd. Nöjd och glad och stolt över mig själv och över hur jag lyckats ändra mina tankesätt, känslor och inställningar till min kropp. Jag gillar mig själv nu <3


Kommentarer
André

Finns det ingen möjlighet att fortsätta vara där? Eller hur vill du göra sen?

2011-04-06 @ 19:25:22
URL: http://riseofandre.se
André

Finns det ingen möjlighet att fortsätta vara där? Eller hur vill du göra sen?

2011-04-06 @ 19:25:42
URL: http://riseofandre.se
Lisah

Det är försent att söka sommarsäsong, men kan ju köra nästa höst igen,.. så får bli hem och landa lite, dra en roadtrip och hälsa på vänner, umgås med familjen, men inte mycket mer än så, sen drar jag nog igen ;-D svårt låta bli när man fått smak för det.. ;)

2011-04-06 @ 21:46:27
André

Vi får köra nå träningspass sen tycker jag. Har ju hela sommaren på oss :)

2011-04-06 @ 22:53:45
URL: http://riseofandre.se
bästis

jag tycker om dig med <3

2011-04-08 @ 08:41:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0