Jag har ju sagt..


..att jag inom mig har en snorunge. Och den finns fortfarande kvar. Idag kom den fram igen,..

Klockan var dags för vattengympa och jag var glad. att jag får ha den betyder så mycket och det är liksom det som livar upp mina arbetsdagar. Den ger mig så mycket energi, och hur mycket jag än ger, så får jag det och ännu mer tillbaka. Men idag blev det ingen vattengympa. Min skiva var paj. Riktigt trasig. Den hade legat underst i vagnen där någon ställt i musikanläggningen och var nu i två delar. Och denna skiva finns ingen mer stans. Det var dansken som gav mig den innan hon drog, så att göra en ny finns ingen möjlighet till. Så, det var liksom mitt pass som var i två delar. Och jag blev jätteledsen.

Lotta försökte trösta mig och peppa mig. Sa att det är sånt som händer, att jag kunde ta nån annan musik, improvisera eller göra ett nytt pass. Du klarar det, uppmuntrade hon.

Det vet väl för fan inte du, svarade dumma snorungen och grinade en skvätt.

Sen gick jag hem. Grät lite till, tyckte hela världen var dum och orättvis och så grät jag ännu mer. Bara för en cd skiva! Men jag är så ibland. Jag måste få bryta ihop lite för att sedan ta mig samman och komma starkare tillbaka. Jag såg liksom hur jag inte skulle få ha mer vattengympa sista tiden, att jag bara skulle få sitta inne i receptionen och inte göra ett skit. Och det vill jag inte. Jag vill ju köra!

Såå, imorgon kör jag. Låt det bära eller brista. Jag tar nån annan skiva, så bara kör jag. Går det åt helsike så gör det, men vadå då. Jag kunde varken coren eller powern egentligen, men det gick bra ändå. Och något yogapass hade jag inte heller, det hittade jag på i samma stund som jag började instruera. Improvisation är nyttig skit, och jag kommer att växa enormt i min roll som instruktör. Kommer att finna en trygghet i mig själv.

Hade halva dagen ledig idag, slutade kl ett. Så gick jag hem o tog en dusch, sen åkte jag till arguineagine o shoppade. Tröstshoppade :-P Fick med mig två par träningsbyxor, tre par örhängen, en klocka, två linnen, en skjorta, ett skärp och en topp. Sen åkte jag till gymmet och körde ett ryggpass och sen en promenad hem. Så, nu mår jag bra. Mycket bra. :) Och den där snorungen,.. den är som bortblåst :-P



Kommentarer
André

Ibland är vi nog alla en liten snorunge. Men allt kanske egentligen inte berodde på CD-skivan utan det som du beskrev om, att du tycker vattengympan är så kul och att du blev så besviken att inte få köra detta. Det kan ju va andra saker som kanske påverkade detta.

2011-04-19 @ 06:44:54
URL: http://riseofandre.se
Anonym

Har jag sagt förut att du är en mycket klok ung man, André? :)

2011-04-19 @ 17:22:55
André

Hehe... Nee det har du inte sagt :) Men du får gärna påpeka det mer ;)

2011-04-19 @ 20:59:17
URL: http://riseofandre.se
Lisah

André, du är MYCKET KLOK :-D

2011-04-19 @ 21:39:40
André

Haha... Fin du är :)

2011-04-19 @ 22:00:29
URL: http://riseofandre.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0