Morgonfilosofi . . .


Jag undrar en sak. Jag funderade över folk som bloggar. När jag startade min blogg var det ju som jag tidigare sagt inte i syfte att egentligen ha en blogg, utan mer för att jag, bekväm av mig som jag var, tyckte resedagboken verkade krånglig och inte orkade sätta mig in i hur den fungerade. Jag var egentligen ”emot” bloggande. Tyckte det verkade väl utlämnande och lite halvt fånigt. Undrade vilket bekräftelsebehov bloggare egentligen led av. Som ni hör, fördomar, fördomar.

 

Men fördomar lider jag inte brist på, och att yttra dem tvekar jag heller inte att göra. Hela poängen med en fördom är ju att få höra andras åsikt om det hela och det kan man ju aldrig få göra om man inte slänger ur sig hur man tänker. Jag gillar att diskutera och jag gillar kritik.

 

Jag kom att tänka på den gången jag skrev ett par rader om min lyckade benträning och min nyinköpta bikini och kompletterade det hela med en bild på en rumpa i string som inte är tillhörde mig. Och vilket ramaskri det blev. Förmodligen hjälpte det till att denna rumpa var ett par storlekar större än min egen. Den uppfattades av en anonym läsare som mycket provocerande.

 

Jag är aldrig ute efter att såra någon, trampa på ömma tår, eller ge någon mindrevärde, men med att provocera ser jag inga problem. Det startar ofta känslor och tankeverksamheter och så länge det inte är av negativ personligt riktat slag så anser jag det bara nyttigt. Vi lever ändå i ett samhälle med yttrandefrihet så den borde vi utnyttja.

 

Så, tillbaka till rumpan, den tillhörde en kvinna och hon var vad i mina ögon skulle heta överviktig. Hade det gjort skillnad om den varit smal och cellulitfri? Eller om den suttit på en man, kanske i stil med denna..? Och i så fall, när jag ändå är igång, bara rent allmänt undrar, hur tänker man när man som man väljer badbyxor i modell STRING?




Kommentarer
Shrek

Hur vet du det där var en MAN? I think he's gay :). Han kanske var full och råkade använda frugans string? Eller ville reta dig bara :p.



Hur som helst, snubben ska ha lite creds! ;)

2011-04-19 @ 10:14:08
Lisah

haha Oai, det vet jag för att det var JAG som tog bilden :-P hahahaha



Cred? Som bjuder på rumpa sådär mitt på dagen??

Alltså, nej, enligt min åsikt så nej, han borde behålla den för sig själv. Fine att han är på semester, inte bryr sig om folket här då han förmodligen aldrig ska träffa dem igen, men det finns faktiskt folk som BOR här och som blir påtvingade folks rumpor på det där viset hela dagarna!

"Låt bli att kolla" tänker du kanske nu, men det är inte så lätt när dem är överallt! Kalla mig pryd, men för min smak blir det lite väl mycket,.. :-S

2011-04-19 @ 17:26:45
Shrek

Kan inte du leta upp yngre killar? Jag satt och åt när jag såg bilden.... :(



Du har ju sagt till mig en gång "Skönheten ligger i betraktarens öga". Låt andra gamlingar/kärringar ha något att se ;). Deal?

2011-04-19 @ 22:16:32
fitnessguru.se/gymmy

HAHAH:D Jag tycker att det är kul när folk tar illa upp för en sådan liten skit sak. Det visar hur lite de har att göra i sitt liv, att bara kritisera och att orka bry sig:)



Vi borde ses i sommar!

kram

2011-04-22 @ 16:16:08
Anonym

haha, visst ska vi ses Jimmy, jag ska ju komma och hämta min röv. :-D jag menar din röv. Eller, jag menar,.. MIN :-D

2011-04-23 @ 11:49:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0