Separationsångest . .


Innan jag skriver nåt alls vill jag bara ursäkta min dåliga grammatik, upprepningar och fel ord på fel plats i förgående inlägg. Jag hade så mycket i huvudet jag ville få ut, men satt på en plats som inte precis var ostörd, så jag blev distraherad stup i ett,..

I alla fall,

Idag har varit en dag med mycket känslor. Jag vaknade till en känsla att inte vilja kliva upp alls, så jag lät helt enkelt bli. Inte likt mig alls, jag kliver alltid upp i princip samtidigt som jag slår upp ögonen. Men inte idag. Det dröjde över två timmar.

 

Idag skulle nämligen både Bea, som varit här i två veckor på besök, och Catharina som jag jobbat med och som varit här sen oktober, åka hem. Och det finns få saker jag ogillar så mycket som att säga hejdå. Jag vet inte varför, men jag avskyr det och det är lika illa varje gång.

 

Jag vet att det inte är sista gången vi ses, men när vi blir allt färre kvar av teamet som jobbat säsongen så blir det så påtagligt att denna upplevelse närmar sig sitt slut och det vill jag inte.

 

När de åkt började jag städa i mitt hus. Jag ska flytta ut på måndag, in till Randy, så ska jag bo där i två veckor, sen åker hon också och då kommer jag förmodligen få flytta igen. I alla fall kastade jag hur mycket saker som helst. Det är otroligt hur mycket saker man har, som man egentligen klarar sig lika bra utan. Så började jag packa med och två av väskorna packade jag så jag räknar med att i princip behålla dem så tills jag åker,..

 

Usch, det var en jobbig dag. Jag höll på fram till fyra, men sen gav jag mig av mot gymmet för ett ryggpass. Och det gick bra. Hade tänkt köra ett lite lättare pass, med fler repetitioner och fokus på kontakt, men det blev inte så, för redan i marklyften råkade jag räkna lite fel när jag lassade på och lyfte 10kg mer än jag planerat :-P Och när jag väl börjat köra tungt ville jag så gärna fortsätta, så det blev höjda vikter istället. 5kg plus i både latsen, pullover och sittande rodd :-D Och efter passet spanade jag lite på ryggen och jag tror minsann den är på sin väg att ta sig. I alla fall ser jag små aningar till muckler där under späcket jag fått på köpet. Och fasen så glad jag blir, för är det nåt jag har planer på så är det att bygga en grym rygg! :-D

 

 

Sen blev det en promenad hem i solnedgången, och min promenad till och från gymmet är något av det vackraste jag vet.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0