Viktuppgång Vs Viktuppgång


Dagens filosofiska tankar hamnade kring viktuppgång. För det är verkligen skillnad på viktuppgång och viktuppgång. Det slog mig då jag ställde mig på vågen idag och råkade ha på mig samma röda träningstopp som jag hade på en bild i dec, vid ett inlägg kallat julformen.

 

Jag vägde då 56kg. Då hade jag ätit min gainer i ca 1,5 månad och var förmodligen ordentligt fylld av vätska. När jag slutade med gainern tappade jag väldigt snabbt nästan allt jag lagt på mig. I dagsläget finns ingen gainer med i bilden, faktiskt knappt inga kolhydrater alls. Ändå väger jag ytterligare nästan 1,5 kilo mer. Och det både känns och syns skillnad. Vid 56 fanns ingen skymt av magrutor, dem var totalt dolda. Nu anas dem igen ;) Fortfarande är jag i en uppbyggnadsfas, så hård kan jag inte kalla mig, men det känns ändå bra. Det känns att kroppen svarar på det jag vill den ska.

 

Dec-10, 56kg              April-11, 57,3kg

 

Så nu är jag glad. Jag vill inte vara nån liten skrutt längre. Jag vill bli stor och stark. Jag vill kunna väga mycket och ändå trivas i mig själv.

 

Låg och läste en tidning tidigare om middagskaoset på kvällarna i barnfamiljer. Det var reportage om två olika mammor, och de hade helt olika åsikter. Då den ena lagade mat från grunden, till största del även ekologiskt och sa att om hennes ungar vägrade äta fick de vara hungriga till frukost så sa den andra mamman att halvfabrikat gillade hon egentligen inte, men ungarna gör ju det, så dem får äta det. Och "ville de inte äta nyttig mat så¨var det ju faktiskt bättre att de åt skit än inget alls". Nu kan det hända att denna mamma använda lite andra ord där i sista citerade meningen, men budskapet stämmer iaf ;-P och hur i h**vete kan man vara så DUM??!! Jag blir så förbannad. På deras matsedel stod följande tre rätter, eftersom det var vad ungarna åt:

 

Makaroner med korv/köttbullar

Pannkakor

Fiskpinnar

 

För det första, makaroner med malda ihoppressade köttslamsor? Har morsan läst på innehållsförteckningen hur mycket i dessa KÖTTbullar som egentligen är kött?? Säkert finns det bättre alternativ även bland köttbullar, men min förhastade slutsats och fördom säger att denna morsa köper dem allra sämsta. För det andra så är pannkakor är ingen mat, pannkakor är en efterrätt, såvida dem inte är havrepannkakor som serveras med  keso, frukt/bär och nötter, men även vid denna rätt har jag bestämt mig att det inte är fallet, utan att det snarare är sylt och grädde på skitpannkakorna.

Och så sist fiskpinnar. Fisk är ju kanon, men fiskpinnar är fasen inte fisk. Fiskpinnar är nån form av slamsor från havet som bäddats in i BRÖD! Hela skiten är ju katastrof, den som hittade på dem borde man tvångsmata med skiten.

 

Jag får ursäkta min aggressivitet i detta inlägg, jag trodde jag skulle kunan dölja den, men det lyckades kanske inget vidare..? :-P Jag blir bara så arg på föräldrar som matar sina ungar med sånt skräp de aldrig ens skulle äta själva. Och desto mer jag inser hur många som har det så, desto tacksammare blir jag mot min egen mamma som lät mig växa upp på naturlig, från grunden lagad, riktig MAT. Tack mamma <3



Kommentarer
Surri

Fy fan Lisah! GE mig din mage :P Bra jobbat tjejen!

2011-04-11 @ 23:18:46
Ida Marie

Tack, för det, Lisah! Jag fuskade nog lite ibland, men var det spagetti och sås med sojaprotein, var det fullkornsspagetti - alltid!Och alltid mycket råkost och eget mjölksyrat, så mycket ekologiskt som möjligt.Antioxidanter hade jag vid den tidpunkten inte hört talas om men det fanns vid vårt bord i mängder...

2011-04-12 @ 12:25:56
Bea

B2´s mamma rocks! :) :)

2011-04-12 @ 14:06:29
Lisah

Tack alla tre <3



Och jaa, haha, min mamma rocks! ;-D (kanske jag ska tacka mamma för magen också Surri, be henne om receptet ;)

2011-04-14 @ 22:39:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0