Det finns stunder,..


..då jag nästan kan tycka själv att jag borde stannat som blond,.. Som idag när jag uttryckte för min vän Stora Björn att "Jo, men om jag inte åker till sydamerika, då kommer jag ju aldrig ha varit där".


Vi har mycket kul på mitt jobb. Jag kommer sakna dem. Trodde jag efter idag endast skulle ha 6 pass kvar att jobba, men tydligen blir det 7, för nästa vecka åkte jag på några inventeringstimmar på min vad jag trodde lediga onsdag,.. men helt okej, jag jobbar med glädje nu. Nåväl, inte i söndags. Det var den värsta dagen nånsin. Så när jag idag fick gå hem tidigare tvekade jag inte en minut. "Åh, då hinner jag en promenad innan mellanmålet" var min tanke. Icke. En timme i sängen. Toksovande. :-O Men ack så skönt ;) Och mellanmålet är jag ju lika sugen på ändå :-P trots att jag inte gjort nåt annat än sovit sen lunchen och trots att träningen och därmed maten, blev tidigarelagd en halvtimme. Jag skulle nog kunna äta 24/7. :)

Som i kassan, när en arbetskamrat kom och kollade på min lilla lapp med en massa siffror och klockslag och additionstabeller och på skämt uttryckte "är det där din lista över ditt kaloriintag eller?" "Ja" svarade jag som det naturligaste i världen. För det var ju precis det de var. Han, och flera andra där, tycker jag är helknäpp. Och som många andra tycker dem inte en "smal" person borde behöva räkna kalorier. Men jag håller ju inte stenkoll för att jag är rädd för vad jag får i mig. Jag är rädd för vad jag inte får i mig, och håller koll för att inte missa nåt ;)

Jag undrar egentligen hur det ska gå i sydamerika. Utan träning och utan möjlighet att följa min mat och sov klocka. Det kommer minst sagt bli en lärorik upplevelse,..

Idag är jag glad. Jag är alldeles full av kärlek. Någon jag tycker om gör något jag tycker om. Komplex förklaring hör jag själv, men jag kan inte förklara bättre än så. Det bara fyller mig med värme i alla fall, och det är det som räknas. Jag var så glad på jobbet att jag stod i kassan och både dansade och sjöng. (Förhoppningsvis utan att nån annan såg det..) och jag gav en gubbe en blombukett och han blev så glad och sen kramades vi. Det var kärlek det med ;-D

Ikväll ska jag träna ben och det har jag längtat efter. Ska ge allt och lite till, för det är när jag tänker efter, kanske mitt näst sista benpass på en alldeles för lång tid. Nu finns inget att spara krafter till. Hoppas bara inte ryggen bråkar. Jag lyckades med något imorse och har haft en huggande känsla migg i ryggen sen dess. Min rygg verkar dessutom inte särskilt kommunikationsvänlig. Det liksom slutar inte fastän jag sagt åt den. :-|

Jag har påbörjat min vinterbunkring också. :) förra veckan kom paket från gymgrossisten med protein, creatin och CLA. Och idag ska jag hämta ut paket från gymvaruhuset och mmsports med Push och BCAA. Och imorn ska jag och min Elin gå på stan och mysa och handla alla andra saker jag ska bunkra. Vitaminer och annat bra =) Ska bli supermysigt. Men dyrt :-P





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0