En dag av


..bara pyssel. Och det behövdes.

Jag klev upp 06.10 imorse. På min lediga dag. Men det var helt självvalt. Eller ja, jag råkade vakna då, och sen orkade jag inte försöka somna om,..

Har haft tvättstuga, tvättat fönstrena, burit saker ner till källaren, rensat i köksskåp och lådor, och så fortsatt mitt packande. Dock är jag inte världssmart alla gånger. Det jag ska ha med mig är tvättat, ihopvikt och antingen nerpackat eller framlagt, och resten, ja det har jag mosat ner i säckar och kartonger. Jag liksom glömde (eller bara sket i att ta hänsyn till..) att jag ska leva och bo här i nästan två veckor till...

Och det börjar bli tomt och konstigt här. Tomt på en del ställen iaf, överfullt på andra. Men rent. Så rent att jag nästan vill stanna.. ;-P

imorse


nu


Dock kan jag inte sluta undra var allt kommer ifrån. Jag gav bort precis hur mycket som helst innan jag drog förra hösten, jag lämnade saker på GC, jag gav bort ännu mer när jag kom hem och jag har knappt handlat ett skit i sommar. I klädkammaren har jag slängt in det jag inte vill ha med mig på resan, och inte heller planerar använda i vinter. Mycket mer ska in och det är redan rätt fullt där inne.



Det är blandade känslor det här, med att lämna sitt hem. Och inte bara lämna det, utan lämna det till någon annan. Men jag vet ju samtidigt, att ska jag kunna vara iväg, måste jag låta någon annan bo här. Och ska nån annan bo här, så kommer jag inte på nån jag vill ska bo här hellre än dem som ska. Dem är jättegoa och jag tror det kommer bli jättebra. Det är bara att försöka se det för vad det är., Materiella ting.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0