Ibland när jag vaknar..


..vet jag innan jag tittat på klockan, att det är alldeles för tidigt att gå upp, men att det är just precis det jag snart kommer att göra ändå. Bara för att jag är jag.

För att vara jag har jag lagt mig alldeles för sent massor av kvällar nu. Sen har jag gått upp alldeles för tidigt. Det är ingen bra kombination i längden, men jag funkar ännu. Jag har haft så mycket annat jag velat lägga tiden på. Eller kanske andra jag velat lägga tiden på. Så jag har försökt utnyttja all tid jag kunnat. Både kvällar och mornar.

Idag skulle jag sova ut. Jag la mig vid tolv igår, klev upp 5.45 imorse. Bra jobbat.

Men jag mår bra. Jag sitter här och dricker frukost. Ja, dricker frukost. Jag har återupptagit det kärleksfulla förhållandet med mig stavmixer. Kan inte för något i världen förstå varför jag låtit den ligga orörd i min låda så länge. Jag har mixat i vanliga mixern och stekt havrepannkakor av smeten. Nu stavmixrar jag bara alltihop direkt i en shaker och dricker upp det. Vad jag tryckt ner beror på vad jag haft för syfte, men proteinpulver, kvarg, havregryn, frysta bär, avokado, kanel, vatten eller mjölk, you name it. Och förutom att det är fruktansvärt gott och tidsbesparande så är det ganska smart, för jag kan få i mig ganska mycket kalorier utan att känna mig överdrivet mätt, vilket gör att jag kan få i mig lite till en stund efter, och totalt öka hela dagsintaget rätt mycket =) Jag har nämligen gått ner i vikt. Hur det gått till går inte ihop sig i mitt huvud. Min kropp och min vikt går inte med på enkel matematik som att noll plus ett blir ett, eller att plus minus noll är noll. Här är det plus tio, lika med minus två eller plus noll blir femton. Ingen logik.

Jag vägde mig i förrgår, och då var det både på kvällen och med kläder. Ändå vägde jag mindre än jag borde. Jag blev besviken. Jag tycker inte det ser så ut. Eller så bara önskar jag så mycket att ögat lurar mig. Men, inget att låta sig dras ner av. Jag ska upp. Jag är på väg upp. Hoppas jag. Eller ja. Klart jag är. Jag lovar, min röv har vuxit, haha :-P

260811


Nu ska jag strax iväg för ett ryggpass. Sen bara för att jag är så tidig hinner jag hem, innan jag ska tillbaka till stan för en lunch med brother J och kanske andra J. :) Så ska jag även träffa lilla prinsessan som ska bo i mitt slott för att skriva ett sista papper och ge henne en nyckel till mitt hem.

Sen ska jag köra ett pass nr 2, alá bröst och mage med ännu en J. Jag gillar folk som heter J. Och såna som heter L. Jag gillar M och R, och jag gillar E. Så gillar jag C och B och P. Jag gillar säkert nån mer. Säkert allihop. Det kan jag dock inte tala om, för då har det inget värde. (A,D,F,G,H,I,K,N,O,P,Q,S,T,U,V,W,X,Y,Z,Å,Ä,Ö!!) Öhh,.. va? ;-P




Kommentarer
andra J

knasboll är du L ;) Jag hör av mig snart. Puss o kärlek!

2011-08-29 @ 11:58:12
L

Gör det. Hör av dig med nåt bra ;-P mohaha tack för en mysig dag pussgurka J :)

2011-08-29 @ 17:06:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0