Idag är sista dagen..


..på jobbet.

Helt ärligt, så känns det lite sorgligt. Jag är inte riktigt beredd, eftersom veckan blev så dum. Gick hem tidigare i tisdags, jobbade inte alls i onsdags och gick hem tidigare i fredags med. Så de dagar jag tänkt jobba och ställa in mig på att sluta bara försvann. Kanske hade det inte gjort nån skillnad, men nu väljer jag att skylla på det.

Det hade förmodligen inte spelat någon roll. Det är inte jobbet jag kommer sakna, det är arbetskamraterna. Det är dem som gjort att jag valt att komma tillbaka, igen och igen. Och faktiskt hoppas jag, att jag är välkommen tillbaka ytterligare en gång i vår,.. Jag fick ett trevligt litet avskedsbrev härom dagen.. :)



Här hemma är det lite konstigt nu. Tomt. Rasmus flyttade i förrgår. Jag är glad, för han har det bättre där. Jag har bara haft dåligt samvete sista tiden för han fått sitta i sin bur, men han började äta mina sladdar så jag hade inget vidare val. Kände inte att dra ut tänderna på han var ett bättre alternativ,.. Nu bor han i linghem, på en kaningård, men massa andra kaniner. Ja, så nu blir det kanske en kanin av vovven,.. ;)

Men nu är det på nåt sätt lättare att städa och fortsätta min utflytt. Nu är det mer en lägenhet än mitt hem. Eller, i alla fall lättare att försöka tänka så.

Bara ett par dagar kvar. Jag vet inte varken hur det känns eller hur jag tänker, för allt är liksom lite av en röra nu. Allt som hänt sista veckan och alla mina känslor har gjort huvudet till en stor boll av kaos, som jag inte riktigt vare sig vill eller vågar röra omkring i, säkert i rädsla av vad jag ska hitta. Så, om det är smart eller inte, det vet jag inte, men jag mest gör det jag behöver nu, ordnar det praktiska så jag kan resa iväg, sen får livet komme ifatt när det gör det. Och kanske är jag så nöjd med tillvaron där jag befinner mig den dag det sker att det inte blir nån större grej av det. Eller inte. Men det är ingen idé att spekulera i. Idag är allt jag kan påverka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0