Meningsfullt.


Jag hoppade över att dö. Min kaffebryggare var alltför lockande med sitt erbjudande om att pigga upp mig.

Jag började packa istället. Lade fram saker, blev hur mycket som helst. Plockade bort litegrann, sen lite till. Efter stund fanns knappt inget alls. Så började jag ta fram saker igen. För att sen ta bort,..

Att packa skulle för mig kunna vara ett evighetsprojekt.


För 3 månader sedan packade jag upp 48 par skor ur två lådor. Så ställde jag in dem i två vackra vitrinskåp. Idag har jag packat ner samma 48 par skor. I samma lådor. Under dessa 3 månader har jag inte använt ett enda par av dem.

Väldigt meningsfullt. En smula ångestskapande. Faktiskt totalt värdelöst.



Imorgon ska jag fortsätta packa. Kanske redan ikväll. Då ska jag packa ner mina smycken och mina kläder och allt annat jag ska tvingas inse jag inte haft till något annat än inredning det heller..





Nåväl,.. det var ett roligt projekt att pyssla med att göra det fint. Och för att se något ljust i det hela, så kommer jag ju få göra alltihop en gång till sen, nångång,..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0