Tidig morgonträning,..


,..idag.

Igårkväll när jag kom från jobbet kl 22, och var i säng först vid 23 så undrade jag varför i tusan jag satte klockan på 6.45 när jag var ledig idag. Men så slog det mig, för att åka till gymmet och köra RYGG. Jag älskar att köra rygg. Jag tyckte i alla fall det lät tidigt, sköt dock undan tankarna och sov.

Så vaknade jag imorse, långt innan klockan skulle ringa. Myste med mitt täcke en stund, men sen skuttade jag upp. Ute var kolsvart och kallt. Sängen var varm. Men jag kröp ur pyjamasen med ett leende, hoppade i träningskläderna och gick ut i köket för kaffe.

Jag älskar tidig morgonträning. Och jag älskar att jag har någon med mig som är lika knäpp som jag. Jag älskar att vi ska tillbringa Juldagskvällen med ett axelpass och att vi på Annandagsmorgon kommer att ha kört ett tungt benpass, hinna hem, duscha, och äta frukost, innan de flesta jag känner ens vaknat.

Jag älskar att jag har en dröm, och att jag har någon vid min sida som hjälper min uppfylla den. Att jag har en plan och att jag inte står ensam att genomföra den. Jag älskar att jag valt bort så mycket som inte gav mig något och fyllt den platsen med saker jag brinner för. Och att jag har någon som uppmuntrar mig, stödjer mig och påminner mig om målet när jag tvekar.

När jag kom hem funderade jag på var min nästa resa skulle bära av. För resa var så självklart att jag skulle. Det är det fortfarande. Jag ska göra en resa och jag ska ta mig långt. Dock innebär den inte nödvändigtvis att jag försvinner härifrån.

Jag har redan påbörjat den.




Igår köpte jag en köksvåg och har tillbringat antal timmar på att väga grejer. Det är ju skitkul. :-D Ikväll åker jag hem till mamma över jul och i min väska har jag förberett skakes, påsar och lådor, med kosttillskott och mat. Imorgon, på julafton, ska jag dock inte följa mitt schema till punkt och pricka, för då ska jag äta julmat. Men det är flera mål kvar på denna dag, och på söndag är jag back on track. Dock har jag inte helt i huvudet tider och mängder än, så jag har märkt allting med små lappar. Ett jäkla projekt, men jag njöt av att pyssla med det. Hela köket var fullt av pulver och likaså jag själv, förmodligen såg jag ungefär ut som en snorunge som bakar, med lika mycket mjöl utanför skålen som i den.

Först tyckte jag att det verkade jobbigt med att den planering som skulle behövas för att äta exakta mängder på ganska exakta tider. Jag har ändrat mig och tycker snarare det känns superskönt, att inte behöva planera. Allt är ju redan färdigplanerat, åt mig! Det enda jag behöver göra är att väga, tillaga och trycka i mig skiten. :) Öhh, jag menar,. maten. Maten menar jag. ;)

2012 kommer att bli ett spännande år. Det känner jag. :)






Kommentarer
Anonym

Jag vet inte, MEN jag anser mig inte knäpp utan unik.

Bara för att jag väljer att ha magrutor istället för ölmage eller äter gröt till frukost istället för kaffe,vit fralla o en bulle, eller för att jag skippar ute kvällarna på stan som ofta blir blöta o överskattade och istället sover i min säng med magen full med protein..

Att jag hellre går till gymmet tidigt som satan istället för att sova bort hela livet.

Istället för att drömma o hoppas,,,

så drömmer jag o ser till att göra allt som står i min makt att drömmarna går i upplevelse..

Eller bara för att jag vet vad jag vill o vad jag vill ha, istället för att vela o tveka.

Det är självklarheter för mig,, så knäpp vet i fan, normal? Knappast. Im not a human Im a machine..



BTW de e bröst söndag kväll, remember=)

2011-12-23 @ 20:10:14
Lisah

Jag veeeet att det är bröst söndagkväll. Jag skulle bara testa hur bra koll DU hade säger jag ju. :-P



Och för övrigt, Im with you, det vet du :)

2011-12-24 @ 12:13:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0