Det gångna 2010..

 



Idag har jag bara tagit det lugnt, legat och läst och inte gjort någonting överhuvudtaget mer än nödvändigt. Haft tid till tankar och funderat över året vi just lämnat bakom oss. Tänkt på vad jag gjort, var jag befunnit mig, vad som hänt, vad jag förändrat och var jag står idag. Det har minst sagt varit ett händelserikt år för min del..

Mycket som hänt, mycket som förändrats. Men 2010 kommer att vara ett år jag ska minnas med glädje. För alla de motgångar jag stött på, alla de svåra val jag utsatts för, allt som varit jobbigt har lett till något bra. Jag vet att livet är ständig resa, jag vet inte vad morgondagen bjuder mig på men jag tänker vakna med ett öppet sinne för att utforska den. Jag vet att jag kommer att genomgå svåra saker, jag vet att dörrar kommer att stängas för mig, men jag vet också att nya möjligheter kommer att visa sig. Jag vet inte var jag kommer hamna, vad jag kommer bli, men jag vet att det inte spelar någon roll. För det är inte målet som är livet, det är vägen dit.



 

Och jag är nöjd med livet just nu. Jag är stolt över mig själv för det äventyr jag gav mig in på när jag åkte hit, sa upp mig från jobbet och hyrde ut min lägenhet. Packade mina saker och lämnade hela livet hemma. Det har lärt mig så mycket om mig själv. Om vad jag vill, men framför allt om vad jag inte vill. Har gett mig nya insikter, en tro om möjligheter, en styrka och en viljekraft att genomföra det jag vill göra.

 

När jag ser tillbaka på mitt träningsår har det hänt mycket även där. Jag vet vad jag vill uppnå, har strukturerat mig därefter och jag gör det med en glädje jag inte kan beskriva. Jag älskar det helt enkelt. Jag kollade i min kalender och räknade ihop mina träningspass.

 

245 styrkepass och 138 löpning/cardiopass

 

Totalt 373 träningspass på årets 365 dagar.

 

Nu tänker nog många att jag inte är frisk. Men jag har aldrig mått bättre. Jag har haft vilodagar. Jo minsann, det har jag. Jag har haft voliveckor till och med. Inte många, men det har hänt. Förra vintern tränade jag i princip bara styrka, ingen cardio. Under våren och sommaren var målet att minska så då la jag på väldigt mycket cardio, körde den oftast separat från styrkan, till exempel sprang på morgonen och tränade styrka på kvällen. Nu vet ni som läst bloggen, att målet är att gå upp i vikt, att lägga på mig muskelmassa. Och jag tror faktiskt jag lyckats. Sedan jag kom hit har jag gått upp från 52 kilo till 57 kilo, väger mer än jag nånsin gjort, men har absolut haft mer underhudsfett. Förra vintern vägde jag 56 kilo och såg inte ut som jag gör nu. Jag var,.. vad ska vi säga.. mjukare :-P

 

Jag önskar jag hade nån bild att jämföra med, men eftersom jag köpte ny dator precis innan jag flyttade så har jag ju inga äldre bilder än sept i denna, dock är detta nuläget, tagna så sent som igår..

 

 

Hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle lägga på mig fem kilo och ändå visa mig i bikini hade jag bara skrattat åt dem. Men nu är det okej, tycker inte det är alls lika farligt som jag föreställt mig. Jag ser inte musklerna som jag skulle vilja, men jag vet dem finns där under. Och jag vet att om jag inte ger mig så kommer jag kunna komma i en riktigt bra form när jag gått upp lite till och sedan kan börja dieta ;)

 

Ja, det var 2010.

Nu är det ett nytt år och nya tag. Första dagen blev en riktig slödag, men imorgonbitti, då ska mina ben få löpa årets första kilometrar ;-D

 

 

 

 



Kommentarer
sanna

saknar dej bästis ! o du är tok snygg! du är så jäkla grym gumman , fan , kommer ju inte kunna visa mig brevis dej när du kommer hem ju :P så.... kom hem snart :-)

2011-01-05 @ 09:38:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0