Not in Miami, bitch


..but back in SWEDEN ;-D

Fråga mig inte vad som hände, och fråga mig inte hur det gick till, jag bara är här. Fråga mig inte för hur länge, för det vet jag inte. Fråga mig inte varför eller vad jag ska göra här, för det förstår jag knappt själv.

Jag åkte vid fyra igår natt, flög först till barcelona, sedan därifrån till Arlanda. Flygen var sena och krånglade med dimma, så så när jag väl var framme hemma i Linköping hade jag rest i nästan femton timmar. Därför var jag trött och orkade inte göra något större väsen av mig, så det fick vänta till idag.

Vaknade i min säng hemma hos mamma och förstod först inte var jag var. Och hade jag inte haft så mycket kul som väntade så hade jag sovit hela dagen, men jag skuttade upp.

Första anhalten blev Jennie. Och jag hade planerat mitt bus väl. ;) Jag var alldeles nervös när jag närmade mig deras hus, som inför en dejt, ;-P Hon såg allt lite chockad ut när hon öppnade dörren och jag stod där. Linda var dock inte hemma, men hon fick sig en liten överraskning genom webcamen, haha ;-D Åh, underbara tvillingarna! <3

Efter en massa kramar, skitsnack och en kopp kaffe skiljdes jag från den underbara vännen och gav mig iväg mot nästa möte som blev med kalaskompis Emi. Blev en liten promenad och mycket prat, ett kärt återseende.

Därefter traskade jag hem till Michelle. Fick se hennes nya lägenhet som var jättefin. Så satt där och myste och pratade och uppdaterades om allt skvaller. ;)

Sen skulle nästa anhalt bli bästis Sanno, men eftersom även hon hunnit flytta under tiden jag varit borta och jag inte visste exakt var så fick jag överfalla henne för kramkalas ute. :-D Men sen gick vi en promenad runt ån och sen hem till hennes lägenhet. Åh, den var såå fin! :-)

Efter alla dessa kära återseenden gav jag mig av bort mot Johannelund och till min lägenhet. Söta Fröken L som bor där är så snäll att hon gav mig tillåtelse att gå dit och hämta lite vinterkläder. Hade ju inte precis några såna med mig :-P Och granne med mig där bor ju Catrine, så kramkalaset och överraskningarna fortsatte :-D

Så jag känner mig så lycklig idag. Jag var ledsen igår när jag lämnade Grand Canaria och Playa Del Cura, det kändes skittråkigt. Och när jag klev av planen höll jag på att dö av en köldchock och undrade hur dum jag var som lämnat värmen och åkt hit. Men väl hemma hos mamma kom massa härliga känslor och sen har jag bara myst. Och idag när jag fått träffa så många av alla mina underbara vänner inser jag hur otroligt lyckligt lottad jag är! Jag har verkligen världens underbaraste vänner!!

Att kliva in i sin egen lägenhet när det är någon annan som bor där var dock skumt. Men hon är så go den tjejen och tar hand om allt så fint så jag kände mig bara lycklig. Jag vill ändå inte ha tillbaka allt det nu. Och jag vet det finns kvar den dagen jag vill det. Nu vill jag bara vara här jag är, ta dagen som den kommer. Träffa alla dem jag inte hunnit idag och spendera mer tid med allihop. Och med familjen. Och sen ska jag tillbaka. Till mitt liv på Grand Canaria. Ett tag till. <3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0