Mysteriet om kvargen



 

Nu mina vänner måste något redas ut. Detta är för dem som inte känner igen den, kvargen vi säljer på Lidl. 500g och kostar 12.99, grymma näringsvärden och mycket prisvärd. (sådär ja, så smög sig lite gratisreklam in också..) Hur som helst, de flesta som kommer och köper kvarg köper dem plattvis, det är 12 paket/platta. Såå, om DU sitter på en platta, kolla datumet på den. Står det 10/08 på den, alltså 10 aug, så langa hit den!!

Nånting skumt måste ha hänt i tillverkningen på det partiet. Den är helt tokigt god. Normalt sätt är Milbonas kvarg rätt sträv i konsistensen. Just denna är mjuk och len, mycket krämigare och i färgen något gulare. Fetthalten ligger på 0.3% men just denna skulle man kunna tro den låg på 30%, den smakar liksom grädde.

Så, jag väntar på ett mail på jobbet som berättar att det blev en tillverkningsmiss och att det helt enkelt är fetthalten som hundradubblades. Annars har dem gjort nåt med receptet, och har de lyckats bara få till den sådär utan att nåt är "fel" då är det ett hallelujamoment! Men nu vill jag ha alla kvarg som har bf datum 10 aug. Jag ska nämligen sitta och här och äta upp dem allihop. Eller sälja dem svindyrt på ebay. Jalla, skicka dem i kylväska. Helst med hemleverens.


Och förresten, på tal om kvarg. Ni vet, jag gjorde ju gröna pannkakor. Berättade jag hur dem blir gröna? Jag har nämligen kommit fram till att samma ingrediens är som fisken i handsken med just kvargen! Så, nya svarta är alltså grön kvarg!! Och är är hela hemligheten, this is the shit!! :-D



Tack mamma ;-D Det är nämligen hon som förser mig med såna här godheter :)

Oj oj oj, jag har just tryckt i mig kvällmål, och ändå sitter jag här och bara längtar till frukost. Jag är verkligen ett matvrak. Muuhahaha



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0