Precis som jag förutspått


..blev det en kanontrevlig ledig tisdag :) Jag sov gott och ganska länge, sen kom Hålkakan för frukostdejt. Jag bjöd honom på gröna pannkakor med keso och kesella, linfrö, kiwi, äpple, ägg och kalkon. Sen åkte vi ut en sväng till Siba och köpte mig en ny lur. Den är vit och rosa och den fungerar att både ringa och skicka sms med. Dessutom spelar den musik i hörlurarna och kan ta kort. Kanon. Mer behöver jag inte.

Sen vidare till gymmet för ett ryggpass och det blev ett bra sådant. Började med chins och körde fem set och fy i helsike vad det är jobbigt, men ännu mer helsike vad det är kul! :-D Vi körde fokus på övre rygg, så inga mark.

Efter gymmet gick vi till Hälsofreak, köpte med sallader, och sen hoppa vi in i bilen och åkte ut till Berg där vi hade lunchpicknick. Hur mysigt som helst :)





Sen tog vi en liten promenad, dock kom en regnskur, men det var en trevlig sådan berättade Hålkakan, och med hans synsett var det faktiskt just det, en trevlig regnskur.



Ännu trevligare blev det förstås med kaffe på maten . . . ;)







Efter Berg begav vi oss till Federal, för en dom av Lex angående piercingen och en förhoppning med byte av smycke. Men icke. Den blev godkänd även om han tyckte det varit en dum idé att göra den själv, men byta ring fick jag inte. Nej, han sa jag skulle låta denna sitta nu och se så det läker först. :-( Jaja, bara att lyda. ;)
Sen åkte vi och letade hårfärg på tre olika ställen, men ingen lycka där heller. Jag får helt enkelt köpa en i stan på lördag eller något,..

Sen hem, och så skulle jag träffat Emma ikväll, men hon ville in till stan för att glas vin, och det ville verkligen inte jag. Jag är säkert skittråkig, men jag bara ville inte. Erbjöd en promenad, men hon ville träffa folk, och det tyckte jag med hon skulle, när hon väl är här och snart åker igen..

Men samtidigt som jag satte foten inan för dörren så kände jag att jag inte bara ville vara hemma och göra ingenting så jag slängde ur de svettiga kläderna ur väskan, packade om, tryckte i mig ett mellanmål och sen tillbaka till gymmet. Så körde jag ett pass baksida ben, med raka marklyft så fick även länden sitt :)

Sen ville jag löpa, för att se hur jag låg till för min deadline men det gick åt skogen. Jag ställde mig på bandet med trötta hamstrings, laddade och startade direkt på 13,5km/h och bara kutade. Sex minuter sen dog benen. Då blev jag så arg att jag tänkte jag skulle köra lutningstestet istället, så smackade på 13% lutning på bandet, sänkte hastigheten och började gå. Det var jobbigt som fasen så jag ville dö igen. Så gjorde jag ett nytt försök att springa. Den gången pallade jag två minuter. Jag blev as arg. Insåg ju att det inte skulle gå. Så jag joggade en stund istället, sen hoppade jag av. Så tog jag några jämfotahopp. Dem gick sådär. Sen åkte jag hem. Svettig som en ko och misslyckade test, men ändå nöjd. För nu vet jag vad jag behöver träna på, och jäklar i mig att jag snart ska fixa det, alltihop. ;-D


För att lyckas krävs en lagom kombination av vilja, beslutsamhet och envishet





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0