Vad det är för dag


..vet jag knappt, och än mindre spelar det mig någon roll. Jag vaknade, som vanligt alldeles för tidigt, denna dag till ljudet av tassar som sladdade runt på mitt hallgolv. Antingen har Rasmus lärt sig öppna sin bur själv eller också var jag så generös (läs tankspridd, trött) igår att jag lät buren stå öppen.

Ska träna om en timme. Jag är trött, men jag är lycklig. Jag har något som väntar, ett avtal. Någon som väntar, på mig. Att vakna tidigt för att gå och jobba är inte alltid kul, men egentligenkan jag känna en viss glädje i det med. Man känner sig lite meningsfull ändå. Att man behövs. Jag skulle ljuga om jag sa att jag hoppar upp med den inställningen varje morgon, men när jag varit ledig ett tag känner jag att jag faktiskt kan sakna det. Även om det där med ledighet inte händer så ofta,..

Men såna här mornar som idag, när jag är vaken långt före de flesta andra, har nåt jag ser fram emot och det dessutom är lite halvruggigt grått ute, då får jag en härlig känsla inom mig. Känslan av julafton. :-D Nu låter jag väl helknäpp, mitt i juli, MEN, vi är faktiskt närmare jul än ifrån den ;) Och jag gillar jul. Jag saknar julen. Jag "missade" den ju förra året, så det känns som jättelänge sen. Och säkert befinner jag mig nånstans iväg även denna vinter, men inom mig finns känslan.

Så, idag myser jag lite extra på insidan, njuter av min julstämning, och dessutom ska jag krama alla i min närhet som jag tycker om, för idag är det stora kramdagen :-D Det säger facebook och det vet vi ju alla att det som står på facebook är ren fakta. 2363 personer som anmält sig, så då måste det ju kunna anas en extra dos av kärlek i luften denna dag. Vad härligt. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0