Vilken KALAShelg


..ett jäkla ståhej var det igår. Det skulle bli pastasallad, men i brist på större skålar fick jag göra den i delar, och pga av önskemål, allergier och diverse kostval blev det ytterligare ett par varianter. Hur som helst blev det en fin buffé och gästerna verkade nöjda. Kanske kunde jag besparat mig besväret att baka bröd och bara köpt ett, men vad fasen, det är 2011, vi litar på livsmedelsverket som lever kvar i 90-talet, det som i affären säljs som "mat" är nån ätbar substans som vi knappt vet vad den innehåller, och jag tänkte att sååå jäkla svårt kan det inte va att svänga ihop ett bröd när man ändå är igång ;)

Jag tror brorsan var nöjd med sin födelsedag. Det var en välplanerad fest och jättetrevligt folk. Hans flickvän stod för tårtorna och hade gjort tre stycken. Och även dem verkade uppskattade. :)

Kontrollräkning av ljusen. Förstås . . . :-P

Det var en rolig kväll, men efter de fått tårta och jag plockat undan tallrikar och glas skulle de ha drinktävling och då packade jag ihop och for hem. Jag drack ingenting igår, så jag kände att min kväll kunde få sluta där. Dessutom var jag trött, hade stått i köket i timmar, och tankarna om att det fanns en morgondag som närmade sig med alltför stora kliv gjorde att jag kände jag var tvungen att hinna hem till sängen innan morgonen skulle hinna ifatt.

Klockan hann bli ett innan mitt huvud blev ett med kudden. Ändå vaknade jag vid 6 imorse som vanligt, lyckades dock somna om till lite efter 7, men sen klev jag upp. Min skalle vägde mycket. Och kroppen kändes lite seg. Då kunde jag inte låta bli att tänka på hur jag mått om jag druckit igår. Det är så länge sen jag var bakis att jag knappt minns det, men fy fasen, det är inte värt det nånstans. Jag inser det mer och mer. Alkohol är nog inget för mig. Det finns ingen anledning. :-| Jag hade ju hur trevligt som helst utan. :)

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0