Vilken tisdag..


..jag vaknade tidigt imorse, men tvingade mig hålla ögonen stängda och ligga kvar i sängen i över en timme, bara för att. Sen blev jag rastlös. Satte på telefonen som började pipa som en tok. Massa sms och missade samtal. Elin mådde inte bra, hade ont i magen, var på akuten, jobbet hade sökt mig, behövde mig. Huvudet fattade noll. Men sist, när det var jag som låg där uppe var Elin med mig, och utan henne hade det varit hemskt, så nu ville jag till henne. Så jag hoppade i kläderna, tog en shake, slängde ner frukost i en burk och packade en väska med lite tidningar och sånt, så vi skulle vara lite mer förberedda än sist om det skulle dröja lika lång tid.

Dock skickade de hem henne realtivt snabbt. Skitläkarna. Jag tror jag vill skjuta dem. Jag minns när jag sökte för min egen mage. Om och om igen. Att konstatera en celiaki tog dem säkert fem år och då hade jag varit där hur många gånger som helst. Min mage är ju fortfarande inte frisk, men jag har inget förtroende för dem längre, så jag har gett upp att söka hjälp den vägen. På Elin tog de lite blodprov och tryckte lite i magen. OJ så frisk hon blev av det. Är det så svårt att göra en undersökning? Gå ner och glo lite i magen? Fine, det är inte en trevlig undersökning att behöva uppleva, men dem måste ju kolla i magen!!! idioter.

Nåväl. Så har jag städat. Mitt vardagsrum liknade ett stall, hö överallt, så jag har dammsugit, men tack vare min galna hund ser det snart likadant ut igen. Jag vet inte hur han lyckas.
Gått en promenad runt ån, och sitter nu med en kaffe :) Funderar på att ta tag i den där fönstertvätten jag borde gjort alldeles för länge. Sen ska jag äta lunch innan jag ska mot stan. För klockan 15 ska jag nämligen vara hos optikern.
Nej, jag ser inte dåligt och kommer inte få några glasögon, men jag ska göra en synundersökning för att kunna få ett nytt körkortslämp, så jag är tillåten att sitta bakom ratten och försöka lära mig hur man styr en sån där livsfarlig maskin.
Nej, jag vill inte ha körkort. Jag är tvungen.
Det är nämligen så att nån helknäpp person gav mig en idé om något jag vill göra, eller rättare sagt vill bli, och dessvärre är första steget för att uppfylla det att ta det där förbaskade körkortet. Så jag är så illa tvungen. Dock förmodligen bra, annars finns risken att det aldrig blir av.

Och efter synundersökningen ska jag till gymmet. Ben på schemat. Älskade hatade underbara ben. I love it ;)

-->

-->

hö hö hö :-P

GIVE MEE :-D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0