Den där matinspirationen,..


..liksom finns i perioder. Och just nu är inte en sådan period. Just nu är det mer äta för att tidpunkten säger det. Och valet är också tidpunkten som avgör. Jag äter helt enkelt nåt som innehåller det jag behöver för stunden. Och som vanligt när jag har såna här inspirationstorka-perioder så kommer jag på nåt som funkar, smakar okej, är lätt att göra, går snabbt att äta och helst inte kräver varken tid eller energi att transportera från kylen eller skafferiet till magen.

Så orkar jag inte riktigt handla heller. Det är tråkigt. Eller ja, eftersom jag saknar inspiration hemma så gör jag det även i affären, och gör jag det i affären så får jag inte med mig nåt hem som kan inspirera mig, så det blir liksom en cirkel. Jag tog en titt i min kyl och mitt skafferi nyss och dem skrek ju liksom inte precis variationsmöjligheter.

I kylen fanns ägg, kvarg, grönsaker, mjölk och kaffe, och i skafferiet inte så mycket alls egentligen.





Och när det är tomt så är det verkligen tomt, eftersom mina flyttar gjort att jag kastat allt sånt där som liksom bara bor i skåpen men aldrig används. Så härom morgorgonen när jag skulle träna efter frukost och insåg att jag kanske inte skulle stå mig så länge på bara ägg och kaffe så letade jag efter en kolhydratskälla och i brist på annan så blev det ris till frukost,..



Dock var det absolut inget fel på det. Vem säger man måste äta gröt? Det var länge sen jag åt det. Har när jag tänker efter inte ätit havregryn sen innan jag drog förra hösten,..
Nåt annat jag märkt jag slutat med, är frukt. Fråga mig inte varför. I början på GC åt jag mycket frukt, men det blev för mycket. Sen åt jag bara kiwi och grapefrukt, ibland melon. Men nu här hemma har dem också försvunnit. Jag äger inte en enda frukt, sist jag åt en var ett äpple och då fick jag bara ont i tänderna. :-|
Grönsaker däremot skulle jag inte kunna leva utan, men även där har variationen minskat. Igår insåg jag att jag bara hade ätit morötter hela dagen, visserligen säkert tio stycken, men ingen annan grönsak, så i rent dåligt samvete och vitaminssyfte tuggade jag i mig en röd paprika,..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0