Dock håller visst inte receptet..


..för att öka i muskelmassa. >:-( Där måste det heta ge fan i att springa så förbannat och ät mat. Kolhydrater dessutom. Jag tyckte jag hade varit duktig idag som ätit kolhydrater både i min frukost och i min lunch, men eftersom styrkepasset kom nu på kvällen var jag tvungen trycka i mig mer ändå. Jag funderar starkt på att börja köra ner mina måltider i mixern och bara svälja skiten. Och då menar jag inte goda smoothies eller proteinshakes. Nej, allt. Ner med riset och tonfisken och äggen och löken och vad nu tusan jag får för mig att äta. Trycka på knappen och göra mos av alltihop. Skulle vara sjukt smidigt. Förmodligen smaka helv**e. Men det går säkert att lösa. Hålla för näsan eller något.



Kommentarer
Anonym

Springa 2-4 gånger i veckan lite kortare sträckor a 30 minuter, kan vara positivt för muskel utvecklingen, men gäller då att äta rätt o tanka kroppen efter dagen.

På samma sätt som du tankar bilen för att göra en resa, så fungerar kroppen på samma vis.Saknar bilen bränsle stannar den, saknar den olja mår den inget bra. Samma för kroppen..



Du sliter så hårt o lägger ner så mycket tid på träningen, varför inte försöka få ut maximalt av varje sekund i gymet?!



Du har viljan o tjur huvudet att komma dit du vill, men släpp vissa saker o tankar!! Du e grym tjejen,,visa det även för dig själv!!!!

2011-06-26 @ 22:26:11
Shrek

Säg det inte så högt för guds skulle! Då hinner hon ju ikapp mig (oss?)! Det är bra om hon tränar lite fel då o då, då får vi försprång ;)



Räkan! En sak är jag ganska säker på: Vattenkokare funkar inte här! :D

2011-06-26 @ 22:47:19
Anonym

Japp, kommer säga det högt till henne varje dag.Istället för att få ut 1kg muskler på 4 år, varför inte få ut 3kg muskler på 1 år?



För de e slut på att låta kroppen gå runt o förbränna vartenda lite kalori eller slösa bort muskler bara för de finns en obehaglig känsla..



Kroppen e din och du blir vad du tänker o gör av den=)

2011-06-27 @ 06:01:02
A

Att springa 2-4 gånger i veckan är inte bra för muskeluppbyggnaden. Det är snarare tvärtom. Löpning/konditionsträning ger helt motsatta signaler ändå ner på cellnivå. Självklart kan man få ok resultat ändå men om man vill ha ut maximalt av sitt byggande bör man hålla nere på konditionsträningen. Vill man ändå träna kondition bör man hålla de passen så långt från styrketräningen som möjligt och absolut inte direkt efter.



Så det så.

2011-06-27 @ 07:51:53
Anonym

A.



Tillåt mig nu små le, för din kunskap märker man ligger på en nivå som inte e av denna värld.

Cardio träning e enbart positiv för din muskeluppbyggnad.

Då du släpper loss mycket slagg,håller konditionen o syresättningen uppe, vilket i sin tur gör att hjärtat orkar jobba mycket hårdare..



Den finns inget som heter överträning utan bara under träning,,



Okej resultat? Okej, tycker jag anser att alla mina klienter från SM nivå i byggning till motionär spräcker sina gränser..

Vill du ha ett bevis på de? Kolla på SM i oktober!!!



Men tråkigt nog ligger du på den nivån att teori slår all praktik, MEN de kommer aldrig hända, Praktiken o erfarenhet käkar upp alla teori 10 av 10 gånger

Ha ett bra liv o hoppas du sitter där med bra muskelmassa o definationer,, misstänker att du e en -70kg som inte vet hur man tränar;)

2011-06-27 @ 14:08:56
Anonym

Aj ett litet fel ser jag ovan,,



Cardions fördelar kan jag stapla på rad, men anser inte de vara nödvändigt..



Samt citatet ska vara

"Den finns inget som heter överträning utan bara under ätning"

2011-06-27 @ 14:10:31
A

För det första. Läs över vad du skriver så att det blir begripligt. Hyfsad meningsuppbyggnad och förmågan att stava rätt är ganska viktigt när man diskuterar. Dessutom borde du googla ordet "särskrivning".



För det andra. Personangrepp? Lågt, billigt och onödigt.



För det tredje. Om jag säger att min mormor, min farmor och min farfar, som röker ett paket Marlboro om dagen, mår hur bra som helst trots sin höga ålder. Skulle du säga att deras goda hälsa beror på att de röker eller har de en god hälsa trots att de röker? Jag hoppas att du ser skillnaden.



Ang teori vs praktik. Det är klart att praktik smäller högre men du verkar förknippa teori med några män i vita rockar som står i ett lab och gör tester. De flesta studier gjorda på ämnet är gjorda på styrketränande individer. Du tror säkert att man förbränner mer fett om man gör sin cardio innan frukost också?



Vill man löpträna ska man självklart göra det. Bra kondition ger mängder med hälsofördelar som man inte får genom styrketräning men det var inte det som var frågan. Vill man bygga maximalt hämmar konditionsträningen muskeluppbyggnaden. Det är inte något jag hittar på eller något som aftonbladet fått för dig. Det är fakta. Att säga att konditionsträningen gynnar tillväxten är ju inte bara fel utan så fel det kan bli. Du får gärna tro annat och fortsätta gräva huvudet i sanden men det är bevisat. Om och om igen. Oavsett vad dina klienter får för resultat.



Ditt citat är idiotiskt. Klart att det finns något som heter överträning. Får man inflammerade leder och muskelfästen beror inte det på att man har ätit för lite och det inser nog du också. Träna hårt, ta i så hårt att det smakar bäver men träna smart.



För övrigt tycker jag att inte att Lisah borde sluta springa. Hon mår bra av sin löpning och kan absolut nå sina resultat trots att hon tränar kondition. Men att lägga löpningen direkt efter styrketräningen är dumt om det finns tid att lägga dem på en annan dag.

2011-06-27 @ 15:47:47
A

Jag ska lägga till några saker samt lite studier.



Det är som sagt inte "teori". Det är baserat på många många års praktisk erfarenhet. Det blir inte "teori" bara för att någon skriver ner det.



Det är ett bevisat faktum som är allmänt vedertaget bland alla vettiga utbildningar som rör träning och hälsa och bland alla som har lite koll på mänsklig fysiologi. Även bland de som faktiskt förstår hur kroppen regerar på träning och vad som faktiskt händer med musklerna och cellerna när de växer. Det kanske inte lärs ut på någon random SAFE-utbildning men det är inte så konstigt med tanke på hur korta de är.



Det här är självklart dosrelaterat och inte svart eller vitt/allt eller inget.



Tror man inte på mig kan man läsa vidare här:



- Concurrent Strength and Endurance Training: From Molecules to Man. Medicine & Science in Sports & Exercise. 38(11):1965-1970, November 2006



Leveritt M. et al. Concurrent strength and endurance training. A review. Sports Med. 1999 Dec;28(6):413-27.



Eller varför inte här - http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/



Med tanke på ditt felstavande antar jag att du heter Stefan.

2011-06-27 @ 16:26:48
Anonym

Lilla vännen tänker inte ens lägga ner energi på din debatt..

För som vanligt hänvisar alla puckon till studier hit o dit. Så om cirka tre inlägg kommer vi sitta och diskutera hurvida 6g EAA e tillräckligt eller inte, vilket de inte är..



Nu ser jag att du hänvisar till Niklas Neumans sida, därav tänker jag bara gå ifrån denna diskussion och små le,, Vill du vara en -70 kroppsbyggare, så lyssna på Niklas.. Personen har inte ens en kropp själv att visa upp, vilket innebär att han saknar den mentala aspekten samt förstå hur en kropp reagerar på vissa påfrestningar..



Och detta e en blogg, så stavning och meningsuppbyggnad kan du använda dig av när du sitter på universitet och undrar hur du ska få dina ben att växa.

Jävla drabbel med hälsa hit o dit, vill du komma någonstans. Så lär du få offra ganska mycket..



Idiot



MVH

STEFAN..

2011-06-27 @ 16:36:19
A

Är det en blogg? Tur du sa det. Jag trodde att det var en affär.

2011-06-27 @ 16:49:10
A

Jag kan förresten hänvisa till ett 20-tal andra sidor som visar att jag har rätt. Vissa innehåller till och med såna hemska STUDIER! Du vet vad en studie är va?



Vill du gå från en diskussion utan att ha svarat på en enda punkt - Varsågod. Hej då.



Stavfel och personangrepp är du däremot bra på.

2011-06-27 @ 16:56:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0