Igår var jag


..hos naprapaten igen. Satt något lösare de där låsningarna, men fortfarande hårt. Han tyckte jag skulle fortsätta jogga, och gärna för mig, jag gillar att springa. :) Däremot tyckte han jag skulle undvika övningar som ger ett kompressionstryck, dvs typ knäböj och benpress, ytterligare ett tag till. Detta för att musklerna fortfarande är så pass spända att om ryggraden utsätts för trycket är det lätt att en reflexmässig ny låsning sker.

Så när jag sa att jag ville träna ben idag sa han att "hoppa över styrkan för benen tills efter nästa besök när vi vet hur mycket som släppt", men när jag såg jätteledsen ut sa han "kör ben om du vill, men i så fall bara extention och flexion" vilket betyder typ benspark, men ingen benpress, knäböj, frontar, hacklift, ståendevadpress, you name it,..

Men så var saken den att innan jag var hos naprapaten var jag på gymmet och bestämde att träna med Mr S idag. Så, jag har ett bra pass att vänta mig, det är ett som är säkert. Dock vet jag inte om jag ska köra ett benpass med fåtal övningar, förmodligen ganska lätta vikter och högreps, eller också köra typ armar och hoppas kunna köra dem i princip som vanligt..

Kroppen känns dock fruktansvärt stel idag, för jag gjorde något igår som förmodligen inte var helt genialiskt. Men, det går ju inte alltid att planera hela livet runtom efter träningen, jobbet är ju liksom ett måste.. Igår körde jag nämligen bröst, för att sedan sätta mig 8 timmar i kassan. För den som aldrig testat det kan jag säga att det ungefär är lika smart som att köra ben för att sedan sätta sig still i 8 timmar på typ en buss. Och för den som inte testat det heller kan jag säga att det är typ döden dagen efter. Stel som tusan i nacken idag.

Men förövrigt mår jag bra. Jag är så otroligt glad att få träna igen. Och trots att jag hade lägre vikter än vanligt i passet igår så känns det idag. Jag tänkte nämligen på all teknik Mr S försökt printa in i huvudet på mig för att verkligen känns muskeln, så jag kramade träd och höll i ägg (och inte några 75minuters hårdkokta ägg!!) och jag tänkte utåt och inte nedåt, och nedåt och inte utåt, och uppåt och bakåt och alla riktningar som jag skulle. Och det funkade bra :) Dock blir det inte samma sak när rösterna bara finns i huvudet. Man kan liksom inte skrika något dumt tillbaka när det kommer en elak men ack så peppande kommentar. Men idag, haha, idag kan jag det ;-D



Jo, jag ramlade in på en blogg denna morgon. En blogg skriven av person jag trodde var träningsinriktad på ett sett jag funnit inspirerande tidigare. Men som nu inte alls kan vara en förebild i mina ögon, då jag insåg att vi har totalt olika mål med det vi gör. Jag vill inte skriva något utlämnande här, men jag inser hur låg deras kunskap egentligen är, dem där jag trodde kunde allt. Bäst jag håller tyst innan jag skriver nåt jag kommer ångra, men måste säga att det är synd, för det är ett himla slöseri med tid att hålla på som de gör..




Kommentarer
Shrek

Hellu Räkan! :)



Jaduuu, jag har aldrig haft problem med min kropp. Du kanske ska börja med hoppa hopprep istället? ;) . You must find your inner peace, sa master i Kungfu panda 2!



Jag har inga handtag, ingen kärlek här. Vad gör jag för fel?!?! :-/



Over and out!

2011-06-21 @ 08:58:41
Lisah

Hahaha, jag har ingen aning? Vad gör du för fel??



Okej, hopprep alltså? Tja, kanske värt ett försök.. ;) tack för tipset ;-D

2011-06-21 @ 21:45:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0