Lilla prinsessdrömmen..


..blev verklighet. Jag byggde min walkin-closet och jag har nu flyttat in i den. Det är jättefint. Absolut. Men jag kan inte låta bli att få ångest över mig själv. Jag gav bort så otroligt mycket innan jag flyttade, och samma sak när jag kom tillbaka hem. Träningskläder och skor bor i klädkammaren, tillsammans med vinterkläder och ännu mer kläder, och en jäkla massa skor. Ändå har jag fyllt en helt rum. Jag skulle ha en stor smäll. Rakt på käften faktiskt.

Alltså, förstå mig rätt, jag är jättenöjd. Jag älskar hela min lägenhet och jag älskar att pyssla och fixa här. Men jag har insett att det som ger mig det största glädjen är just själva projekten. När dem är klara vill jag ju tänka ut ett nytt. Och alla dessa kläder och skor är vackra att titta på, men jag skulle ju faktiskt klara mig utan dem. Jag har fått en ny syn på livet, jag gillar att bo i min resväska. Så det jag faktiskt behöver nu är egentligen en ryggsäck. En stor ryggsäck som rymmer allt det nödvändiga för att ge sig av till andra sidan jorden. Gärna så pass stor att jag kan sticka in fötterna i den också om jag skulle hamna på nåt ställe det är kallt . . .

 

En morgonlöptur, sen blir det ett bröstpass. Och pallar inte axeln ska jag personligen ge den en smäll. Vi är inte riktigt sams. :-|

 

 

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0