Precis som en söndag


..ska va.

Jag vaknade alldels för tidigt. Ute regnade det alldeles för mycket. Och innan jag kom iväg på nåt vettigt hann jag bli alldeles för rastlös. Sådär söndagsrastlös så att målarfärgsburken var tvungen att åka fram,.. Och i brist på nåt annat att måla så målade jag mina tidningskorgar. Längst fram i hyllan stod färgen vit, så ja, vita fick de bli,..





Väl färdigmålade granskade jag dem, och insåg att dem verkligen blev skitfula. Men det gör detsamma. Förutom korgarna så målade jag mitt golv, mina fötter, mina byxor, mina armar, mina händer och min hund. Eller kanin. Eller, ja vad han nu är för nåt. Eller, egentligen målade han sig själv. Han var ju tvungen att vara med, såklart alldeles för nära. Han förstår nog inte, att om jag hade velat ha en vit hund, förlåt jag menar kanin, så hade jag köpt en vit hund. Kanin.

Sen fick jag nog av att vara hemma, så sprang över till Elin för en kaffe, sen fick jag åka med in till stan när hon skulle jobba, eftersom det spöregnade, så gick jag till gymmet. Körde rygg och fick ganska snabbt ont i mitt dummma huvud, så fick sänka vikterna rätt ordentligt, men kunde iaf köra klart. Efter rygg körde jag några set mage och sen sprang jag en halvtimme, följt av en halvtimmes promenad hem, fortfarande i spöregn. Men det var härligt, fy tusan så härligt det var. Inte bara just promenaden, men att va iväg, inte ha bråttom till nåt, och framförallt att vara på gymmet igen, och även om det var ett kasst pass, få träna!! Så nu är jag lycklig och lite mer av mitt vanliga jag igen <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0