Testade nya pwo,..


..och tänkte bara snabbt utvärdera dem.

Jag har som ni vet under en längre tid kört på Push. Och brorsan till push heter Smash.



Smash innehåller tillskillnad från Push koffein. 400mg/port, som är på 50g. Dessutom innehåller den dextros, taurin, och L-carnitin vilket push inte gör, men saknar bla L-glutamin, L-arginin och L-leucin.

I alla fall så testade jag Smash och rent smakmässigt var det ingen höjdare. Rent av äcklig faktiskt. Smaken heter "Green Apple" men tycker tillverkaren att det där är smaken av grönt äpple så bör dem verkligen byta fruktleverantör. Urk är mitt enda betyg på smaken.
Däremot var effekten desto trevligare. Jag kände mig väldigt klar i huvudet och välfokuserad. Mitt pass var på fm, och trots den kaffetorsk jag är så hoppade jag över mitt em kaffe (!) och ändå kände jag mig inte döende, så koffeinet måste hållt i sig en stund. Rent styrkemässigt känner jag inte att min dom kan läggas helt rättvis, eftersom jag körde axlar och min ena axel inte var hundra okej. Men det kändes bra och jo, jag tycker att med visst komplement så är Smash en bra pwo.

Nästa test var den omtalade nykomlingen Overdrive från Eiselt.



Eiselt själva lovar
  • Bättre pump och vaskuläritet
  • Mer energi och förbättrat mentalt fokus
  • Förbättrad muskelkontakt
  • Bättre tryck och styrka
Så mina förväntningar på denna produkt var höga. Doseringen är 2-3 skopor/port, men rekommendationen är att man testar 1 skopa första gången för att "testa sin tolerans". Detta tyckte jag dock inte jag hade tålamod till. Dessutom fanns ingen skopa i min burk (ett minus där!) så jag chansade och hällde i en dos jag tyckte såg lagom farlig ut ;-P

Smaken var kanon! Alltså riktigt god! Så redan där hade Overdrive fått en liten plats i mitt pwo-hjärta.. Men sen till effekten. Jag tog Overdrive innan mitt första pass med Mr S, som bekant var ben, vilket är fruktansvärt tungt. Passet gick dock över alla förväntingar och trots jag gjorde ett pass jag skulle ge en tia så dog jag inte, jag cyklade hem, mådde bra, fortfarande energisk och allt kändes bara allmänt jättekanon.

Så toppbetyg för Overdrive även från mig, verkligen.


Sen tog min bcca slut, har kört Bcaa Stack från Nutritec. Smaken heter "fruit punch" och var inte helt sams med mina smaklökar till en början, dock vande de sig såsmåningom. Aningen för söt för min del.



Så fick jag för mig att ge gymvaruhusets produkter en chans och beställde hem BCAA FX Powder samt Xpand Fx Powder.



Valde den förstnämnda pga att den innehåller ren bcaa, inga sötningsmedel, färgämnen eller smaktillsatser. Med andra ord helt neutral. Dock var smaken inte helt frånvarande, det gav en konstig smak av nånting jag inte ens kan beskriva. Dessutom löste sig pulvret oerhört dåligt i vattnet. Små gråsvarta korn simmade omkring i min shaker under hela passet trots att jag skakade om och om igen. Att dricka denna bcaa innan ett pass i aningen mindre vatten, fine. Men att ha som dryck under passet, inte för mig tacl. Vill man dock blanda med något så funkar det säkert mycket bättre, men det var inget jag var ute efter. Så inget toppbeyg där inte..

Nr 2 fick hänga med för att den var på kampanj, och tack gode gud för det. Smakade riktigt bra och löste sig som den skulle. Har faktiskt ingenting att klaga på alls där. Bra pris dessutom :)


Ja, det var det. Så nu kanske jag lockat nån till att testa något nytt, eller stoppat från att testa något ni hade tänkt. Anyway, vi lär oss av varandra ;) Nån annan med nåt bra tips? :)



Kommentarer
Anonym

Berzerk

Vip X Zero carbs



X-tend Bcaa

2011-06-07 @ 00:20:33
Lisah

Tack ska du ha Mr(?)/Ms(?) Anonym :)



Men är det ett tips eller en vv-varning? :-P

2011-06-09 @ 13:56:31
Anonym

Det e flera grymma tips;)

Mr eller Ms Anonym får guida dig i djungeln en dag:P



2011-06-10 @ 23:58:21
Erlingolivia

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2011-08-03 @ 14:03:17
URL: http://erlingolivia.blogfrombed.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0