Det blev en riktig,..


,..rivstart på träningsveckan. Men ska man ändå köra, så varför inte köra fullt ut? :)

Började morgonen, eller morgon och morgon, men dagen med en liten springtur. Det såg så härligt ut ute med löven i alla färger och så skulle jag vänta på min tvättmaskin, så jag snörade på mig skorna och joggade iväg. Bara en kort runda på 3km, men det kändes superskönt. Var 2,5månad sen jag sprang och tro det eller ej, men dunderklumpen kan fortfarande springa :-D

Sedan in till stan och till gymmet för ett pass axlar. Och eftersom jag vilat en vecka, så körde jag det tungt och intensivt. Kändes superbra, men jag kände mig lite allmänt liten, så jag behöll min stora tröja på.

Sen en paus för mat, proteinshake och en låda med ris och ägg som jag hade med mig. En stunds streching och lite skitsnack med Elin, innan nästa pass. Aerobic Dans. Det var skitkul! Länge sen jag var på ett gruppträningspass och aerobic har jag aldrig varit något stort fan av, men detta var roligt. Jag behöver lite smidighet, rörlighet och flexibilitet vid sidan om styrketräningen, det kändes. Så nu har jag bokat in mig på fler pass i veckan.

Imorgon blir det efter mitt benpass, även ett CXcore (30 min mage, rygg och röv). Och på onsdag ska jag utöver rygg även köra TRX (45 min styrka med egen kroppsvikt i TRXband, varvat med kondition). Ska bli kul. :) Och så ska jag springa lite mer i veckan, lite längre. För det var terapi för hela själen. Huvudet blev så rent.

Och nej, jag kommer inte försvinna, gå sönder, eller köra slut på mig, för mellan dessa pass så återhämtar jag mig med trevligt sällskap, skratt och en massa mat. När vi tränat klart gick vi och åt på Wokhörnan och efter min lite skeptiska fråga till tjejen som jobbade där om portionerna verkligen var stora, så fick vi myyycket mat. Det var gott. Och när vi väl lyckades rulla iväg från restaurangen tog vi oss till worldclass där de hade öppet hus och blev bjudna på proteinsmoothies och provsmak på ett helt gäng olika proteinbarer. Finfin efterrätt ;)

Mätta och glada avslutade vi kvällen med en 40 min promenad, bort till Johannelund. :)

Och nu sitter jag här och ska betala jätteroliga räkningar. Jag hämtade ju min post igår och hade tydligen glömt en av fakturorna från allt kosttillskott jag beställde innan jag åkte och nu fått flera påminnelser och brev från inkasso men extra avgifter och ränta. Tack. >:-/ Sen ytterligare massa påminnelser och avgifter från nåt skitföretag om nyckelbricka och kortspärrservice som jag bryr mig noll om och inte kände för att betala alls, så dem ringde jag och skällde ut, och fick ner räkningen från 750kr till 60. Överenskomligt. Allt går att lösa med lite utskällningar, haha ;)

Ikväll ska jag försöka komma i säng tidigare. Igår satt jag uppe med syster yster halva natten, och när jag väl la mig, framåt halv tre, kunde jag inte sova alls. Ikväll skulle jag satsa på tolv, men det ser jag att jag inte lyckas med. Halv ett kanske,..

Imorn ska jag börja med kreatinet. Jag undrar om jag kommer bli en vätskeballong. Jag hoppas inte det. Men det stör mig inte nåt särskilt. Det jag undrar mer är om magen kommer gå med på det, min mage verkar inte älska kreatin. Det återstår att se. :) hur som helst, jag lär hinna till 60 innan min kamrat. Får jag resa iväg ensam då? Jag måste fråga henne hur reglerna var,.. Muhuu, jag ser fram emot att växa. Heeejdå kycklingjag :-D








Kommentarer
A

Oh...my...god...

2011-11-01 @ 16:54:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0