Jag vet inte varfor,..


..men idag kanner jag mig allmant nere. Jag vill ingenting. Jag ville trana, men alla gym ar stangda, for att nagot pucko hittat pa att det aterigen ar en rod dag och ingen kan ens svara pa min fraga om varfor. Jag skulle kunna anvanda dagen till nat annat, en utflykt, men jag har ingen lust. Jag ar lite sa, att jag bara onskar nagon skulle krama mig just nu. Jag kanner mig lite ensam.

Igar hade jag dock en jattetrevlig dag. Var tillbaka i Olmuè och hyrde hast. :-D Det var fantastiskt. Vi fick ta hastarna och rida ivag sjalva, bara sadar. Och sen betala per timme nar vi kom tillbaka, och tillbaka fick vi komma nar vi kande for det sjalva. Vi red upp i bergen, hur langt som helst, upp upp upp. Och det var otroligt vackert.

Sen hade vi picknick. Och solen lyste hela dagen. Ja, det var en fin dag.

Och idag ska med bli en fin dag, jag ska bara ta mig samman. Kanske ge mig sjalv en small, sa jag skarper mig. Njuter av det jag gor, det jag ser. Det ar alldeles for latt att bli blind. Nar jag vaknade ville jag aka hem. Jag ville vara hemma redan. Men vore jag hemma skulle jag velat nagot annat, sa det ar inte det det handlar om. Jag ar inte helt i harmoni med mig sjalv idag bara. Men sa ar det ibland. Och da far man antingen gora nagot at saken for att forandra det, eller ocksa acceptera att man inte ar pa topp jamt. Jag har inte bestamt mig an for vilket det blir i mitt fall.





Kommentarer
Ida Marie

Du skriver så välformulerat och träffande, så jag tror många känner igen sig i det du skriver!

Älskar dig!mamma

2011-10-12 @ 11:07:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0