Det blev inte,..

.
,..riktigt som det skulle. Jag stod där, som så många gånger och väntade på massagekunden som aldrig kom. Och just idag, kände jag inte riktigt att det var okej längre, att det inte ens finns ett system för ersättning när något sånt händer. Så, jag sökte helt enkelt upp högsta hönset på bygget och diskuterade saken med henne. Och eftersom jag inte var mitt gladaste jag så talade jag om både det ena och det andra som jag inte finner riktigt rätt. Varsågod.
.
Sedan åkte jag tillbaka hem. Nästan genast glad igen, jag besitter ingen vidare förmåga att vara långsint. Eller okej, jag besitter ingen sådan alls. Ilska rinner av mig fort, till och med om jag anstränger mig för att försöka hålla kvar den. Jag fick ju tid till annat, och det var bra.
Så nu har jag lagat 9 matlådor och några mellanmål, så nu jag överlever helgen och behöver inte spendera mer tid åt mat än att hålla ett öga på klockan och att på lämplig tid transportera den från lådan till magen. Perfekt ;)
.
Dessutom har jag hunnit komponera en meny till min mammas födelsedag som infaller om ett par veckor. Hon fyller jämnt och jag vill ha ett större kalas än jag vill att hon ska behöva planera, så istället överlåter jag det till mig själv. Ibland får jag till det riktigt bra ;) Dessutom tycker jag det är kul att laga mat. Jag tänkte göra en massa olika rätter, eftersom alla i vår familj har sina särskilda önskemål, allergier och kostvanor så det får bli en buffé
.
.
Imorgon är det fredag och jag är ledig. Eller ja, inte helt, men jag har bara roligt jobb, som känns som nåt jag skulle vilja göra även om jag inte fick betalt för det, så där är lönen liksom en bonus. Blir ett armpass på City morgonen, sedan över till nästa gym ;) sedan ska jag träffa Ms E för något rackartyg, vad det nu kan bli. Välkommen fredag, välkommen. ^_^
.
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0