En vilodag,..

,..och tro det eller ej, men en rentav lyckad sådan.
.
Jag gick omkring på jobbet och var otroligt rastlös hela dagen. Nästan liksom orolig. Jag hade ju ingen direkt plan efter jobbet, som jag alltid annars har. Jag tänkte gå på ansiktsbehandling, men det fanns inte tid. Så skulle jag och en vän åka till Hangaren och klättra ikväll, men han var tvungen att jobba. Så tänkte jag att jag kanske kunde ta mig till Fight center och boxas, men det var bara fortsättningspass ikväll. Så ville jag gå på yoga, eller nåt annat gruppträningspass, men det fanns inga platser. :-/ Så i ren noja sms bombade jag flera stycken av mina vänner i hopp om att någon skulle vilja hitta på nåt skoj. Lilla E ville leka med mig, så efter jobbet kilade jag över dit. :) Men efter nån timme skulle hon iväg. Då hade jag dock lugnat ner mig och tagit mig samman, och accepterat mitt öde. Vilodag.

Det blev en promenad, och en sväng till affären, men sen har jag hållt mig hemma. Jag hade fått ett stort och efterlängtat paket, med 4kg casein, ett par burkar omega-3 och EAA. :)
.
Sen minsann, så har jag bakat! :-D Bröd. Och det blev ett mycket lyckat sådant. Jag bakar ju aldrig efter recept, jag avskyr recept, så idag gjorde jag som alltid, jag bara slängde i det jag kände för. Dock vägde jag allt jag hällde i bunken, och när degen var klar vägde jag den med, delade den på antalet bröd jag ville ha, och så vägde jag varje degklump så alla blev lika stora bullar. Och sedan räknade jag ut deras näringsinnehåll.
.
Varje bröd innehöll 213kcal, fördelat på 15g protein, 18g kolhydrater och 8g fett. Då räknade jag dock inte med de linfrön jag slängde på som garnering, men eftersom det var hela linfrön och jag säkert inte tuggar så bra så lär dem ändå passera genom mig tämligen oförändrade, så dem låter jag smita emellan mina beräkningar.
.
.
På jobbet har vi fått nåt projekt. Alla som vill har fått en stegräknare och så ska vi skriva upp antalet steg vi går varje dag. Eftersom jag varit bortrest missade jag första veckan, och eftersom jag är senil har jag missat resterande dagar sedan jag kom hem också, men imorgon ska jag ta på mig den där lilla figuren. Bara för skojsskull sådär. Jag vet att jag gick med sån på jobbet för några år sedan, och helsike vad jag gick. De där 10000 stegen de rekommenderar på en dag hade jag ju nästan knappat in till lunch. Sen spelar det ju roll om jag har min cykel förstås. Och just nu har jag ingen cykel, så då går jag ännu mer. Dessutom ska jag träna imorgon, äntligen. Jag undrar hur många steg jag hinner ta på mina snabba uppvärmningsminuter på löpbandet..? ;)
.
Så ska vi skriva hur vi tar oss till och från jobbet också. Jag cyklar eller går och det är pluspoäng. Sen att det tar mig ca 1min 45sek, det gör tydligen inte listan någonting..
.
Och sist men inte minst har vi fått ett sk aktivitetskort där vi ska fylla i fysiska aktiviteter som pågår under minst 30 min, typ promenad, löpning, styrketräning, dans, trädgårdsarbete, cykling, you name it. Målet är att utöva minst 5 st aktiviteter under en månad. (!?) Jag har bestämt mig för att inte fylla i några kort. Jag skulle ju få hela skåpet fullt. :-P
.
.
Dock tycker jag det hela är ett mycket gott initiativ, för säkert sporrar det den som annars inte rör sig så mycket. Och jag kom på idag att jag också ska bidra med något till denna goda cirkel. Jag ska helt enkelt sätta ihop ett rygg-gympapass till mina arbetsamrater. Det är alltför många av dem som har ont, i större grad än nödvändigt.
.
Så, det är mitt kvällsprojekt, nu när diskbänken är full av nybakat bröd, kylen full av matlådor och magen mätt och belåten :) tjing på er vänner*


Kommentarer
Daniel Thorsen

Gott med nybakat bröd! suttit hela dagen på baka.se och drömt mig bort :P

2012-04-10 @ 21:04:25
URL: http://danielthorsen.se/
Susanne

BRA Lisah! både med vilodag och att du gör ryggprogram till dina arbetskompisar,du e snäll du;)

2012-04-11 @ 09:01:50
URL: http://sbmassage.blogpsot


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0