Jag har fått lära mig,..

.
,..en massa bra saker de senaste dagarna.
.
Två damer diskuterade träning och den ena förklarade så stolt för den andra att hon minsann visste hur man gjorde när man tränade på gym.
"Man räknar till femton, och så gör man det tre gånger"
.
Fantastiskt.
.
Jag har jobbat idag. Haft en alldeles jättebra dag. Det kändes som hela livet var på min sida. Det regnade på mig när jag var ute och gick, men jag fick betalt för att promenera. Jag kan inte klaga. Och så hände det bara bra saker, den ena efter den andra, så bra att jag var tvungen att se mig över axeln mer än en gång för att se om där satt något litet troll som lurades med mig. Jag hittade inget.
.
Sedan for jag direkt till gymmet och körde axlar och vader. Och det kändes bra. Riktigt bra. Jag må vara svagare än jag varit, men det vore väl konstigt annars,.. jag gör framsteg, men så lämnar jag alltihop och backar några steg tillbaka, om och om igen, tyvärr. Fast egentligen kan jag inte säga tyvärr. Det må vara tyvärr för mina träningsresultat, men alla de resor jag gjort det senaste året har gett mig otroligt mycket på andra plan, som jag tar med mig i min utveckling och hjälper mig formas till den jag är idag.
.
Samma sak gäller med nya människor. Jag älskar allt det för med att lära känna en ny person. Alla nya idéer, inspirationen, motivationen. Att få ta del av ett nytt resonemang, ett nytt sätt att se på ett invant mönster, ett tankesätt, eller att bara få studera nya vanor. Man kan lära sig så mycket, om bara man är öppen för det.
.
Imorgon är det torsdag, och den där torsdagen jag väntat på. Då jag ska börja på mitt nya,.. vad ska vi kalla det.. projekt? Hur som helst ska det bli både roligt och intresssant och förmodligen mycket lärorikt. Jag gillar nya saker, nya utmaningar. Och ja, kanske är det fler på gång. Även om det ännu känns för bra för att vara sant. Lilla trollet, sitter du där nånstans?


Kommentarer
Ida Marie

Klart det gör... ; )

2012-04-12 @ 12:23:18
Lisah

haha, troll som luras med mig? Det var då inte bra isf.. :-P

2012-04-12 @ 13:10:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0