På kvällarna när jag,..

.
,..är trött men har alla mina hundra saker som jag måste göra innan jag kan gå och lägga mig, blir jag så trött på mig själv.
.
På morgonen när jag vaknar älskar jag mig själv av precis samma anledning.
.
Allt är klart. Köket är fint och välkomnande, kaffebryggaren är laddad, frukosten redo att hoppa ner i magen, matlådorna staplade i kylen, väskan packad. Ja, till och med kläderna är framhängda. ;-P Då är det trevligt och så hinner jag känna efter, hur jag mår. Idag mår jag kanon, men jag är jag stel i ryggen. Hade tid hos en förhoppningsvis duktig sjukgymnast/massör/yogalärare idag, men fick ställa in tiden för att jobba istället. Men nästa vecka ska jag gå :)
.
Det där med yoga är riktigt kul har jag insett. Min kära mor är en flitig utövare av denna minst sagt koncentrationskrävande träningsform och när vi ses nästa gång ska jag få ett flertal program som hon koierat upp till mig som jag ska se om jag kan utföra. Och om inte, så ska jag lära mig :)
.
Men nu iväg till jobbet, och sedan direkt till gymmet. Framsida ben som ska få smaka på smärta idag och mitt upplägg är jag riktigt taggad inför. Ny musik i lurarna och två vänsterstrumpor på fötterna, sen kan det inte bli annat än bra, eller..? ;) Jag känner i hela kroppen att det är vår på gång!
.


Kommentarer
Ida Marie

Ja,min yoga är verkligen all-round. Jag blir diagnostiserad - här behövs mera träning, här funkar rörelsen bra osv. Den är såväl dynamisk som koncentrationsstärkande, tränar uthållighet och smidighet. För mig har den även inneburit ökad styrka. Så har jag hittat en väg till lugn & ro inombords. Säkert är den ett bra komplement till styrketräning!

2012-04-18 @ 11:26:01
Lisah

Jag håller med till fullo och är mycket entusiastisk till att få lära mig :-D

2012-04-18 @ 19:31:52
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0