Rena rama,..

.
,..turdagen. (Även här en smula ironi . . .)
.
Jag försökte koka ris idag. Göra lunchen på morgonen, framförhållning. Jag fick aldrig något ris.
.
Första kastrullen kom jag på när jag var nere i tvättstugan och den kokat på full värme utan lock ca en halvtimme för länge. Den blev svart.
Den andra kastrullen kom jag på när jag stod på gymmet, just tränat klart och skulle till att glädja mig åt att ha maten klar hemma. Då hade den stått på plattan i över två timmar. Jag har aldrig cyklat så fort i hela mitt liv. Jag var säker på att inte ha nåt hem kvar. Ännu mindre en katt. Hur skulle jag förklarat det, "ehh, ja just det, din katt,.. den råkade jag elda upp"
När jag kom hem hade jag en katt. Och ett hem. Tack gode gud. Dock ingen lunch. Och inga kastruller.
.
.
Lägenheten luktade popcorn. Jag förknippar av nån oförklarlig anledning alltid allt som luktar bränt med popcorn. Tro nu för all del inte att jag inte kan göra såna. Hur som helst öppnade jag korsdrag för att vädra. Då åkte min fina fönsterlampa i golvet och blev i väldigt många bitar.
.
Så började ögonen rinna. Inte av tårar, utan av katthårsallergi. Så min sambo fick flytta ut. Efter sig lämnade hon en sjuhelsikes massa päls. Överallt. Och dessutom pissade hon i min soffa. På två ställen. Så följande fyra timmar efter att jag burit iväg med henne ägnade jag åt sanering. Nu luktar det varken bränt eller kattpiss, men det stinker välblandad coctail av överdoserade rengöringsmedel.
.
Min vän sa "gå och lägg dig, för din egen skull". Men gå och lägg dig idag, hade inneburit gräv ner dig, och då finns risken att jag blivit kvar där, så istället tog jag mig ytterligare en cykeltur, i regnet, in till stan. Köpte mig en ny lampa, och så fina nya krukor till fönstren.
.
.
Sen fick jag min snilleblixten, att köpa en paket hårfärg med. För en sån här turdag till ära, kan väl resultatet inte bli annat än lyckat?
.
.
Bara så du vet A, blir det hemskt så är det ditt fel.
.


Kommentarer
Ida Marie

Låt bli färgen, din egen är ju så fin och det var länge sen...

2012-04-26 @ 19:49:02
Anonym

Muhuhu, too late :-P

men det är ingen fara, det syns knappt, blev inte alls orange som bilden, mer som din färg :) och ja, nu är ju slingorna du inte älskade att jag gjorde iaf borta ;)

2012-04-26 @ 20:25:55
L8

Lisah, snälla hör av dig till mig.Har försökt att ringa de nr jag hade sen tidigare, men de verkar inte funka...//L8

2012-04-27 @ 08:14:01
A

Jag avsäger mig allt ansvar som har med hår att göra.

2012-04-27 @ 09:00:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0