För en gångs skull,..

.
,..valde jag att lyssna på min kropp, när den sa ifrån.
.
Gårdagens träning gick bra och jag mådde bra. Därefter for jag till ett, för mig, nytt gym, Health Care där jag hjälpte med hennes träning. Även det gick bra och jag mådde bra, ända tills vi var klara. Då började synen spöka, jag såg liksom inte det jag tittade på, det var som att jag glott rakt in i en lampa. Och det blev bara värre. På vägen hem såg jag knappt var jag cyklade. Snart efter kom en migrän jag inte upplevt på väldigt många år, så jag gick direkt och la mig. Gick bara upp för att äta och ordna mina matlådor, sedan tillbaka till sängen.
.
Idag har jag mått bättre, men inte helt bra. Jag har jobbat nästan nio timmar och planen var ett axelpass efter det. Det hade inte blivit något bra axelpass. Dessutom har jag tränat fyra dagar sedan min förra vilodag, och planerade att köra tre dagar till innan nästa, alltså sju träningsdagar i sträck. I mitt fall inte särskilt klokt. Jag är inte alltid klok.
.
Men idag var jag det. Jag lät bli att träna. Jag gick och la mig när jag slutat jobba, men kunde inte riktigt koppla av. Istället har jag pysslat med annat. Såna där terapiförsjälen-saker.
.
Jag har gjort träningsplaneringar och promenerat i spöregn. Suttit ner när jag åt. Bara det är en stor grej. Det händer så sällan att jag skäms över att inse det. Jag har läst gamla brev. Skrivit ett brev som jag har postat. Och så ett brev som jag inte kommer att posta, men som jag ville skriva ändå. Så har jag planterat om en blomma och insett att blommorna jag köpte till min trädgård till huset kommer att dö innan dem hamnar i en trädgård. Jag kommer inte att få någon trädgård för jag kommer inte att få köpa huset. Hon kunde eventuellt tänka sig att hyra ut det till mig, men jag vill inte hyra något hus. Jag ville köpa det. 
.
    
.
   
.
.
  
.
Sedan har jag varit nere i mitt källarförråd. Burit upp min stora rosa resväska. Den blev glad att få komma upp. Resväskor tycker inte om att samla damm. Särskilt inte när dem är jätterosa och jättesnygga.
.
Så har jag tittat på den länge, och funderat ännu längre, om jag skulle packa den full av saker. Jag har inte riktigt kommit fram till något.
.
Man hinner tänka väldigt mycket på en vilodag.
.


Kommentarer
Susanne

Du är så bra på att skriva Lisah!

2012-08-08 @ 20:28:42
URL: http://sbmassage.blogspot.com
Lisah

Åh, tack söta du! Jätteroligt att du följer mig, och jätteroligt att kunna göra detsamma med dig! Jättekram! <3

2012-08-08 @ 20:59:29
URL: http://hittaingetledigtnamn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0